شناسهٔ خبر: 6190257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناگفته های وین به روایت عراقچی در روزنامه ایران

تهران- ایرنا- روزنامه ایران دوشنبه پانزدهم تیرماه تیتر نخست خود را به ناگفته های عراقچی از مذاکرات هسته ای و اظهارات رییس کل بانک مرکزی درباره تک نرخی شدن قیمت ارز پس از تفاهم هسته ای اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ناگفته های «وین» به روایت عراقچی عنوان تیتر نخست روزنامه ایران در روز دوشنبه 15 تیر است.

در این مطلب به نقل از معاون وزیر خارجه آمده که: ما خود را اسیر زمان نمی کنیم، اما معتقدیم تمدید مذاکرات گزینه مطلوبی برای هیچ یک از طرفین نیست.

یکسان سازی نرخ ارز 5 تا 6 ماه پس از تفاهم هسته ای؛ یکسان سازی نرخ ارز 5 تا 6 ماه پس از تفاهم هسته ای عنوان دیگری از این روزنامه است.

گفت وگوی آیت الله هاشمی با الوفاق با تیتر «رهبری محور اساسی حیات انقلاب هستند» از دیگر مطالب روز دوشنبه روزنامه ایران است.

در این مطلب آمده که: نخستین ملاقات من و رهبری در درس خارج آیت الله داماد بود که با هم آشنا شدیم؛ بعد هم رفاقت ها عمیق و در دوران مبارزه خیلی عمیق تر و بعد از انقلاب، دیگر زیادتر شد.

سیدعلی میرباقری استاد دانشگاه و مشاور ارشد وزیر کشور در بخش نخست دفتر این روزنامه در مطلبی با عنوان پیامی برای فردای مناقشه هسته ای، آورده است: نخستین پیام مسؤول تیم مذاکره ایران در روز ورود به وین، حاوی نکاتی قابل تأمل بود که در فضای سیاست زده رسانه ها چندان به آن پرداخته نشد.

محمدرضا عزیزی نیز در بخش یادداشت این روزنامه در مطلبی با عنوان «ثمرات جهانی شدن دو اثر ایرانی» آورده است: منظرگاه فرهنگی باشکوه میمند، حالا به میراث جهانی پیوند خورده است؛ روستایی با خانه های دستکند و حکمت و هنر راز آمیز و گمنامی که از ورای چند هزار سال زمانی که بر آن گذشته، خود را به امروز رسانده تا شگفتی امروزیان را برانگیزد.

رضا نصری نیز در یادداشتی دیگر در این روزنامه در مطلبی با عنوان ریشه یابی حساسیت «کاخ سفید» آورده است: ایران و کشورهای گروه 1+5 در حالی عزم خود را برای دستیابی به یک توافق بزرگ هسته ای جزم کرده اند که در فاصله کوتاه مدت مهلت گفت و گوها دو اختلاف مهم بر سر میز گفت و گوها باقی مانده است.

نمایش مرگ و وحشت داعشی ها در تئاتر باستانی پالمیرا، استعفای ارجمند از دفتر موسیقی، وصال با رفیق اعلی، راه های اصلاح بورس و بانک از نگاه اقتصاددانان، کارتن خواب ها بیمه می شوند و انتقاد سایت حامی احمدی نژاد از مؤسسان «یکتا»، دیگر تیترهای این شماره از روزنامه ایران را تشکیل می دهند.

شبک**1983**1504

نظر شما