شناسهٔ خبر: 6187421 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

یونیورسیاد

صاحب‌خبر -

اولین مدال طلای کاروان، باز به نام نجمه خدمتی



نجمه خدمتی در چهارمین روز بازی‌های دانشجویان جهان موفق شد اولین مدال کاروان ایران را در این رقابت‌ها به دست بیاورد. او علاوه بر کسب مدال طلای تیراندازی تفنگ بادی 10 متر زنان یونیورسیاد 2015 موفق شد رکورد فینال این رقابت‌ها را نیز به نام خود ثبت کند. نجمه خدمتی در مسابقه نهایی 6/206 امتیاز به دست آورد و موفق شد رکورد کسب بیشترین امتیاز فینال این ماده را در یونیورسیاد جابه‌جا کند و مدال طلا را به دست آورد.



اولین طلایی کاروان: اردوهای خوبی در تهران داشتیم



نجمه خدمتی پس از کسب نخستین مدال طلای کاروان اعزامی ایران به بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان، گفت: «خوشحالم که باز هم به‌عنوان اولین بانو موفق شدم در کاروان‌های ورزشی ایران مدال بگیرم. خدا را شکر می‌کنم که در یونیورسیاد، طلا گرفتم.» او ادامه داد: «هنوز فرصت مدال آوری در سایر بخش‌ها را هم داریم. امیدوارم سایر تیراندازان کشورمان هم در روزهای آینده مدال بگیرند.» خدمتی این مدال را نتیجه اردوهای خوب دانست: «اردوهای خوبی را در تهران پشت سر گذاشتیم و این مسابقات کمک زیادی به ما خواهد کرد تا در مسابقات آینده نتیجه بگیریم.»


افسوس مه‌لقا برای یک تیر



تیرانداز عضو تیم ملی دانشجویان افسوس یک تیر از دست رفته در فینال یونیورسیاد را می‌خورد. مه‌لقا جام بزرگ که در پایان فینال تفنگ 10 متر زنان نتوانست نتیجه در خور توجهی به دست آورد، می‌گوید: «مسابقات خوبی بود و در مقدماتی عملکرد خوبی داشتم اما در فینال متاسفانه یکی از تیرها را خوب نزدم و فرصت را از دست دادم و این باعث شد تا این اتفاقات رقم بخورد و هشتم شوم.» او شانس تیراندازان را در ادامه راه کمتر می‌داند: «در دو رشته دیگر هم در تیراندازی شانس کسب مدال داریم ولی شانس ما کمتر است. در تفنگ خفیف شرایط کسب مدال سخت‌تر است چون مشکل فشنگ در این بخش داریم. البته نا امید نیستیم و امیدواریم معجزه اتفاق بیفتد و مدال‌های دیگری هم در تیراندازی بگیریم.»



تیم‌های کامپوند مردان و زنان حذف شدند



تیم کامپوند مردان از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. تیم ایران که با ترکیب آرش عباسی، آراز توکل و آیدین غفوری در این بخش حضور داشت از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. در مرحله یک چهارم هشت تیم از کره جنوبی، هند، آمریکا، مکزیک، بلژیک، ایتالیا، روسیه و ایران حضور داشتند و در نهایت تیم‌های کره جنوبی، ایتالیا، هند و مکزیک به نیمه‌نهایی صعود کردند. تیم دختران هم که در جمع 11 تیم حاضر در این مرحله رقابت می‌کرد حذف شده و از صعود به یک هشتم نهایی رقابت‌ها بازماند.
***
در رقابت‌های انفرادی هم نتایج جالبی برای بچه‌های ایران به دست نیامد. در ادامه رقابت‌های روز چهارم بازی‌های یونیورسیاد 2015، در دور نخست رقابت‌های تیروکمان، روز یکشنبه پریسا براتچی با نتیجه 138-135 دیگر هموطن خود سحر اسدی را شکست داد و به یک شانزدهم صعود کرد اما او در این مرحله در برابر ورزشکاری از اسلوونی با نتیجه 140 در برابر 147 شکست خورد و از دور رقابت‌های بخش انفرادی خارج شد.
نفیسه رییسی دهکردی دیگر نماینده ایران نیز در دور نخست این‌ مسابقات، رقابت را با نتیجه 131-145 به حریف مکزیکی واگذار کرد و با پذیرفتن شکست از این رقابت‌ها حذف شد.
در بخش مردان ‌آراز توکل با قرعه استراحت مواجه شد و در دور دوم با نتیجه 141-142 در برابر حریف ایتالیایی خود شکست خورد و حذف شد.
همچنین آیدین غفوری در این رقابت‌ها برابر حریف برزیلی خود با نتیجه 139-133 پیروز شد اما در دور دوم در برابر حریف هندی 140-147 شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.
آرش عباسی دیگر نماینده ایران در یونیورسیاد دانشجویان، در دور نخست رقابت‌های تیر و کمان با نتیجه 143-139 به حریف آرژانتینی باخت تا بدین ترتیب آخرین نماینده ایران نیز از دور رقابت‌ها خارج شود.
در بخش مردان دو نماینده از کره‌ جنوبی، یک مالزیایی و یک بلژیکی به دور نهایی صعود کردند و در بخش انفرادی بانوان نیز ورزشکارانی از کره‌جنوبی، اسلوونی، روسیه و مکزیک به بخش نهایی صعود کردند.



راهیابی بانوی قایقران ایران به نیمه‌نهایی


نازنین ملایی به مرحله‌ نیمه‌نهایی رقابت‌های رویینگ یونیورسیاد 2015 رسید. در روز چهارم بازی‌های یونیورسیاد 2015 مسابقات رویینگ آغاز شد که بانوی قایقران ایران به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در مسابقات تک‌نفره دو پاروی سبک وزن زنان، نازنین ملایی با زمان 8 دقیقه و 5 ثانیه و 90 صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به نیمه‌نهایی رفت.
در رقابت دو نفره سبک وزن دو پاروی زنان نیز تیم ایران متشکل از نازنین رحمانی و حمیرا برزگر با زمان 7 دقیقه و 31 ثانیه و 86 صدم ثانیه راهی شانس مجدد شد. در مسابقات تک‌نفره دو پاروی زنان هم مهسا جاور با زمان 8 دقیقه و 4 صدم ثانیه در گروه شش نفره سوم شد و او هم به شانس مجدد رفت. در دو نفره تک پاروی مردان نیز تیم فرزاد و فرهاد قلی زاده کربلایی با زمان 7 دقیقه و 22 ثانیه و 57 صدم ثانیه در گروهی که پنج شرکت کننده داشت چهارم شدند و به مرحله شانس مجدد رفتند. همچنین در رویینگ دو پاروی تک‌نفره مردان، خشایار عباس آبادی در گروه شش نفره با زمان 7 دقیقه و 32 ثانیه و 86 صدم ثانیه چهارم شد و به شانس مجدد رفت. در سبک‌وزن دو پاروی مردان هم، خشایار عباس زاده و مسعود فتحی در رقابت‌های دو نفره مردان در گروهی که 5 قایق داشت، چهارم شدند و به شانس مجدد راه یافتند.


شانس بالای برزیل برای میزبانی ۲۰۱۹



با توجه به رد درخواست میزبانی باکوی آذربایجان برای برگزاری سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان، شانس برزیل برای میزبانی یونیورسیاد 2019 بیشتر شد. میزبانی یونیورسیاد زمستانی 2019 بر عهده روسیه است. بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در سال 2017 در چین تایپه و یونیورسیاد زمستانی نیز در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

 

نظر شما