شناسهٔ خبر: 6168356 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

کسب نخستین مدال ایران در یونیورسیاد 2015

جام جم ورزشی: بانوان تیرانداز ایران نخستین مدال کاروان ایران در بیست و هشتمین دوره‌ی رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان را به دست آوردند.

صاحب‌خبر -

در نخستین روز از مسابقات تیراندازی یونیورسیاد 2015 در کره‌جنوبی تیم تیراندازی دختران ایران با ترکیب نجمه خدمتی، مه لقا جام‌بزرگ و مائده امین‌زاده به مدال برنز تفنگ 10 متر بادی دست یافت و نخستین مدال کاروان ایران را در روز چهارم یونیورسیاد به دست آورد.

در بخش تیمی تفنگ بادی 10 متر بانوان نجمه خدمتی، مه لقا جام بزرگ و مائده سادات امین زاده توانستند با مجموع امتیاز 1237.3 مدال برنز تیمی را از آن خود کنند. در این بخش نمایندگان چین و صربستان به ترتیب مدال‌ها طلا و نقره را بدست آوردند.

همچنین در بخش انفرادی این رقابت‌ها نجمه خدمتی و مه‌لقا جام بزرگ با ایستادن در رده‌های پنجم و هفتم مرحله مقدماتی، راهی فینال شدند. مائده امین‌زاده نیز با ایستادن در جایگاه چهل و پنجم از این رقابت‌ها حذف شد.

اما در پایان مرحله مقدماتی تفنگ بادی 10 متر مردان در بخش انفرادی محمدحسین کریمی در رده هجدهم ایستاد، سیدمحمدرضا سام نوزدهم شد و مهیار صداقت نیز در جایگاه بیست و چهارم ایستاد و از صعود به فینال باز ماندند.

تیراندازان کشورمان در بخش تیمی نیز در رده پنجم ایستادند و از رسیدن به فینال باز ماندند.

حذف کمانداران ایران در بخش انفرادی رقابت‌های یونیورسیاد

همچنین در دور نخست رقابت‌های تیروکمان، روز یک‌شنبه پریسا براتچی با نتیجه 138 از 135 دیگر هم‌وطن خود سحر اسدی را شکست داد و به یک شانزدهم صعود کرد، اما او در این مرحله در برابر ورزشکاری از اسلوونی با نتیجه 140 در برابر 147 شکست خورد و از دور رقابت‌های بخش انفرادی خارج شد.

نفیسه رییسی دهکردی دیگر نماینده ایران نیز در دور نخست این‌ رقابت‌های رقابت را با نتیجه 131 بر 145 به حریف مکزیکی واگذار کرد و با پذیرفتن شکست از این رقابت‌ها حذف شد.

در بخش مردان ‌آراز توکل با قرعه استراحت مواجه شد و در دور دوم با نتیجه 141 بر 142 در برابر حریف ایتالیایی خود شکست خورد و حذف شد.

هم‌چنین آیدین غفوری در این رقابت‌ها در برابر حریف برزیلی خود با نتیجه 139 بر 133 پیروز شد اما در دور دوم در برابر حریف هندی 140 بر 147 شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها خارج شد.

آرش عباسی دیگر نماینده ایران در یونیورسیاد دانشجویان، در دور نخست رقابت‌های تیر و کمان با نتیجه 143 بر 139 به حریف آرژانتینی باخت تا بدین ترتیب آخرین نماینده ایران نیز از دور رقابت‌ها خارج شود.

در بخش مردان دو نماینده از کره‌ جنوبی، یک مالزیایی و یک بلژیکی به دور نهایی صعود کردند و در بخش انفرادی بانوان نیز ورزشکارانی از کره‌جنوبی، اسلونی، روسیه و مکزیک به بخش نهایی صعود کردند.

راه‌یابی بانوی قایقران ایران به نیمه‌نهایی یونیورسیاد

در مسابقات تک نفره دو پاروی سبک وزن زنان، نازنین ملایی با زمان 8 دقیقه و 5 ثانیه و 90 صدم ثانیه در گروه خود دوم شد و به نیمه نهایی رفت.

در رقابت دو نفره سبک وزن دو پاروی زنان نیز تیم ایران متشکل از نازنین رحمانی و حمیرا برزگر با زمان 7 دقیقه و 31 ثانیه و 86 صدم ثانیه راهی شانس مجدد شد.

در مسابقات تک نفره دو پاروی زنان هم مهسا جاور با زمان 8 دقیقه و 4 صدم ثانیه در گروه شش نفره سوم شد و او هم به شانس مجدد رفت.

در دو نفره تک پاروی مردان نیز تیم فرزاد و فرهاد قلی زاده کربلایی با زمان 7 دقیقه و 22 ثانیه و 57 صدم ثانیه در گروهی که پنج شرکت کننده داشت چهارم شدند و به مرحله شانس مجدد رفتند.

همچنین در روئینگ دو پاروی تک نفره مردان، خشایار عباس آبادی در گروه شش نفره با زمان 7 دقیقه و 32 ثانیه و 86 صدم ثانیه چهارم شد و به شانس مجدد رفت.

در سبک‌وزن دو پاروی مردان هم، خشایار عباس زاده و مسعود فتحی در رقابتهای دو نفره مردان در گروهی که 5 قایق داشت، چهارم شدند و به شانس مجدد راه یافتند.

دومین شکست تیم فوتبال دانشجویان ایران در یونیورسیاد

تیم ملی فوتبال دانشجویان ایران در دومین دیدار خود در رقابتهای قهرمانی دانشجویان جهان به مصاف مالزی رفت که در پایان تیم ملی دانشجویان ایران با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و در آستانه حذف از مسابقات قرار گرفت.

ایران در این بازی با ترکیب علیرضاحیدری، علی ظهیری، خلیل هلالی، علی احمدی، محمدزارع، عباس سبحانی، محمد کرمی، حسین پور، سامان آقازمانی، سید علی فاطمی و محمد اوسانی‌کرد مقابل مالزی در ورزشگاه مرکزی منطقه موکپو در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری گوانگجو به میدان رفت. (ایسنا)

نظر شما