شناسهٔ خبر: 6186099 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در راستای برگزاری نخستین کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری؛

مسابقه مقاله نویسی و کتاب در شهرکرد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسابقه مقاله نویسی و کتاب به مناسبت برگزاری نخستین کنگره ملی 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مسابقه مقاله نویسی و کتاب به مناسبت برگزاری نخستین کنگره ملی 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.

 

نگرش حسی، عقلی، شرعی و ادراکی شهودی شهدا و دفاع مقدس نخستین محور از محورهای 15 گانه کنگره است که در فراخوان این مسابقه به عنوان موضوعات اصلی مطرح شده است.

 

دومین محور کنگره، ‌‌تیپ قمربنی هاشم علیه السلام، بسیج مستضعفین و دفاع مقدس، عنوان شده و تهاجم فرهنگی و جهاد فرهنگی، سومین محور نامگذاری شده است.

 

نهادهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دفاع مقدس و شهدا به همراه؛ دفاع مقدس، کودکان، نوجوانان، جوانان و کهنسالان از دیگر محورهای کنگره به شمار می روند.

 

در ادامه تشریح محورهای کنگره،‌ آثار و برکات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1371 به استان چهارمحال و بختیاری و آثار مربوط به ایثار، وصیت نامه، شهادت و شهدا، به عنوان ششمین و هفتمین محور بیان شده اند.

 

امام، ولایت فقیه و شهدای دفاع مقدس، هشتمین محور و الگوها و مبانی فکری و عقیدتی شهدا، نهمین محور کنگره هستند.

 

دهمین محور این کنگره، حوزه های علمیه،‌ دانشگاه و شهدا است که نگرش مردم نسبت به جنگ و شهدا، به عنوان محور بعدی مطرح شده است.

 

شایان ذکر است: خانواده، سبک زندگی و فرهنگ شهادت، دوازدهمین محور کنگره است و دفاع مقدس، دانش آموزان و دانشجویان به همراه هویت ملی و دفاع مقدس و همچنین زنان و دفاع مقدس از دیگر محورهای کنگره به شمار می روند.

 

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه کنگره ملی شهدای این استان واقع در شهرکرد، ‌میدان انقلاب، چهار راه دانشسرا، بلوار خواجه نصیر، مدرسه بهارآفرین، طبقه سوم مراجعه یا با شماره تلفن 2- 32279051،‌ نمابر 32279051 تماس حاصل فرمایند.

 

گفتنی است پایگاه اطلاع رسانی ستاد کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری به آدرس اینترنتی www.chbkongereh.ir نیز برای اطلاع رسانی بیشتر راه اندازی شده و رایانامه info.chbkongereh@vatanmail.ir  برای ارسال آثار حداکثر تا اول شهریور 94 درنظر گرفته شده است.

 

به گزارش رسا؛ نخستین کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری، مهرماه سال جاری همزمان با سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به این استان در سال 71، با حضور مقامات کشوری و لشگری، در شهرکرد برگزار خواهد شد./9457/پ202/ق

نظر شما