شناسهٔ خبر: 61626007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت نام هزار و ۳۰۰ طلبه کشور در مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان گفت: هزار و ۳۴۴ نفر از نخبگان طلبه کشور در نخستین دوره طرح تابستانی دارالعلم مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد میرزایی افزود: از این تعداد هزار و ۹۴ نفر از مردان و ۲۵۰ نفر از زنان بودند که در نهایت با توجه به ظرفیت موجود، ۳۵۰ نفر از برادران۱۳۰۰ نفر از طلاب کشور در مدرسه تابستانی حرم مطهر رضوی ثبت‌نام کردند و ۱۵۰ نفر از خواهران پذیرش شدند.

وی ادامه داد: جلسات اولیه و مشورت با مراجع و استادان بزرگ حوزه های علمیه کشور در خصوص برگزاری این دوره از اسفندماه پارسال آغاز شد و ایجاد نشاط و تقویت بنیه علمی با حضور استادان مطرح از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

مدیر حوزه ریاست حوزه علمیه خراسان گفت: حدود و ثغور عفاف و حجاب و پاسخ به شبهات قرآنی برخی از محورهای برگزاری این دوره است.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی در امور طلاب و روحانیون نیز گفت: دوره تابستانی طلاب از ۱۴ تا ۲۶ مرداد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محسن هاشمی برزگری افزود: مدرسه تابستانه، با پیشنهاد آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان در پی احیای مدارس علمیه قدیم واقع در حرم مطهر رضوی است.

او گفت: کلام و عقاید، فقه و اصول و تفسیر و ادبیات سه محور اصلی کلاسهای مدرسه تابستانی است.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان نیز افزود: مخاطب اصلی این دوره نخبگان و استادانی هستند که دست کم ۱۰ سال سابقه تدریس دارند.

حجت الاسلام مهدی رضایی گفت: تاسیس مدارس علمیه در حرم و اطراف آن، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) و پیشینه فعالیت علمی و فرهنگی آستان قدس نشانگر توجه و اهمیت دادن این مکان مقدس به مباحث علمی است و موقوفات مختلفی نیز در رابطه با مدرسان و معلمان علوم اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: دوره تابستانی، روز ۱۴ مردادماه با پیام آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آغاز می‌شود.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

نظر شما