شناسهٔ خبر: 6161318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

احمدي‌نژاد:

علاقه و انگيزه‌اي براي کار سياسي و انتخاباتي ندارم

رئيس‌جمهور سابق کشورمان با بيان اينکه هيچ برنامه‌ و علاقه‌اي براي فعاليت‌ انتخاباتي ندارم گفت: بر اساس يک بررسي دقيق به اين نتيجه رسيده‌ام که مهمترين کاري که مي‌توانم انجام دهم بازخواني خط امام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري مهر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور سابق کشورمان در مراسم ضيافت افطار با شماري از مسئولان دولت‌هاي نهم و دهم، ضمن تبريک به مناسبت ميلاد امام حسن مجتبي(ع) گفت: از خداي بزرگ مي خواهم که براي شما عزيزان و ملت ايران و عالم انساني بهترين سرنوشت را در شب هاي قدر رقم بزند و آن چيزي نيست جز تعجيل در ظهور امام عصر (ع) و استقرار حکومت جهاني توحيد و عدالت که پيام آور و برپا کننده همه زيبايي ها و لطف خداست. ان‌شاء‌ الله توحيد و عدالت، محبت و کرامت، عزت و همبستگي و رفع غم ها، حزنها،کدورتها، تحقيرها، فقر، تبعيض و همه اين ها در آن حکومت محقق خواهد شد و باز از خدا مي خواهم که شما را از بهترين ياران امام عصر (ع) قرار بدهد.

وي افزود: البته اکثر شما مي دانيد که ما اينجا سرگرم چه کاري و دنبال چه برنامه‌هايي هستيم. بعضي دوستان اطلاع نداشتند و خواستند توضيح بدهيم تا همه بدانند. عده اي از دوستان در اينجا از سراسر کشور در حال برنامه ريزي براي تبيين آرمانهاي انقلاب اسلامي و بازخواني مجدد خط امام راحل (ره) هستند. البته شما مي دانيد که فشار بر جمع ما براي حضور در برنامه هاي سياسي مثل انتخابات مجلس و دولت و چه و چه زياد است. من مي خواهم خدمت آن دسته از عزيزاني که اطلاع ندارند عرض کنم که ما در اينجا به طور مطلق هيچ برنامه‌ و علاقه‌اي براي فعاليت هاي انتخاباتي نداريم.

احمدي نژاد با بيان اينکه ما و جمعي از دوستان، بر اساس يک بررسي دقيق به اين نتيجه رسيده‌ايم که مهمترين کاري که مي توانيم انجام دهيم، بازخواني خط نوراني امام خميني (ره) است تصريح کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبري در سالگرد امام راحل، اين امر مهم را مورد تاکيد قرار دادند و اعلام کردند که همه بايد به آن توجه کنند. بحث هم خيلي روشن است. ما هرچه داريم محصول يک انقلاب است . هر دستاوردي که داريم، از ناحيه انقلاب اسلامي به دست آمده است. انديشه حاکم بر انقلاب، همان انديشه امام راحل يعني همان اسلام ناب و همان حقيقت توحيد و عدالت است. امروز دشمنان ، از همه جهات بسيج شده‌اند تا نام، ياد و راه امام و انديشه هاي امام را به محاق ببرند. کساني که اهل تحليل و بررسي جريانات فکري و تبليغي در دنيا هستند، به خوبي متوجه اين نکته هستند که تمرکز تبليغات خبيثانه دشمنان بشريت بر محو نام و راه امام قرار گرفته است.

رئيس جمهور سابق کشورمان گفت: طبيعي است که اگر خداي ناکرده آنها موفق شوند روزي نام و ياد و راه امام را حذف يا از صحنه انديشه و باورهاي ملت ايران و ساير ملت ها خارج کنند، ما ديگر چيزي نداريم و پشتوانه اي نداريم و حتي نظام پرقدرت جمهوري اسلامي ايران، نقطه اتکايي ندارد.

وي خاطر نشان کرد: ما هرچه داريم از ناحيه خط امام است و رهبر عزيزمان به درستي روز چهاردهم خرداد تاکيد کردند و خودشان تبيين را شروع کردند و حتي واژه بازخواني را بکار بردند و گفتند که اين کار اساسي بايد ادامه پيدا کند. اهميت اين کار هم روشن است، براي اينکه افراد گوناگون و جريانهاي مختلف در داخل و خارج به نام امام و اسلام و البته بسياري از آنها، در نقطه مقابل اسلام ، امام و توحيد و عدالت ، فعاليت مي کنند و ما بر اين باوريم که مهمتر از بازخواني دوباره آرمانهاي انقلاب و خود انقلاب و خط امام هيچ کاري نيست و مهمتر از آن، کار ديگري نداريم. هر چه هست محصول اين است.

احمدي نژاد از تشکيل کارگروه‌هايي شامل کارگروه انديشه، رسانه، تجزيه و تحليل و کارگروه استانها خبر داد و اظهار داشت: در استانها يک سازماندهي دارد انجام مي گيرد، فقط با هدف بازخواني خط امام، تبيين آرمانها و مباني انقلاب اسلامي و باورهاي نابي که پايه خيزش ملت ايران و حرکت انقلاب اسلامي بوده و ان‌شاءالله در آينده، پايه خيزش همه ملت ها و برپايي حکومت جهاني توحيد و عدالت خواهد شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: متاسفانه در رسانه ها ، حرف هاي دروغ و بي پايه و اساس در رابطه با ما زياد مي زنند . ظاهرا فعلا “رفع القلم” است. ظاهرا همه آزادند که هرچه مي خواهند از دروغ و تهمت و افترا عليه دولت هاي نهم و دهم و اينجانب و دوستانم بگويند، بنويسند و منتشر کنند. خبرهاي جعلي را در بولتن ها، سايت ها و روزنامه ها منتشر مي کنند و حتي به داستان سرايي مي پردازند. يکي از دوستان امروز متن مفصلي را از يک روزنامه نقل کرد که از صفر تا صد آن کاملا ساختگي بود . ابتدا خبرهاي دروغ را منتشر مي کنند و سپس برپايه القائات سوء، درباره آنها به داستان سرايي مي پردازند. اين وضعيت خيلي بدي است که براي مواجهه با آن و پاسخ به دروغ‌پردازيها، نياز به استخدام دهها کارمند است تا تمام اين رسانه‌ها را رصد کرده و هر روز مطالب آنها را تکذيب نمايند و آنها هم حتي تکذيبيه ها را منتشر نکنند! و البته ما هزينه انجام اين کار را نداريم.

وي گفت: در مورد تبيين آرمانهاي انقلاب اسلامي و خط امام، من خدمت مقام معظم رهبري، برنامه را عرض کرده‌ام و تشريح نمودم و ايشان هم بزرگواري فرمودند و راهنمايي و سفارش و تاکيد کردند. کار ما در اينجا فقط تبيين مجدد و بازخواني آرمانها و مباني انقلاب و خط امام و آن وظايفي است که انسان در مقابل ارزشهاي الهي بر عهده دارد.

احمدي نژاد با بيان اينکه به کار سياسي معمول هم، نه علاقه و نه انگيزه‌اي داريم، تصريح کرد: جلساتي که در اينجا برگزار مي شود، همانطور که گفتم در زمينه بازخواني خط امام، مباني انقلاب، آرمانها و ارزشهاي انقلاب است. مطلقا راجع به مسائل ديگر اينجا بحثي نيست. البته شما من را مي شناسيد. اگر تصميم يا تکليفي داشتم که کاري را انجام دهم، در آن صورت خودم صراحتا به ملت اعلام مي کردم. بنده با سياسي کاري هايي که معمولادر گروه هاي سياسي مطرح است ميانه اي ندارم ، اما تشخيص بنده و جمعي از دوستانمان اين است که مهم ترين کار براي ما الان بازخواني خط امام است .مشغول همين کار هستيم و هر کس بخواهد در اين برنامه مشارکت کند، قدمش روي چشم ماست. تشريف بياوريد اينجا برنامه هايي تدوين شده است ، نظر مي دهيد و با مشارکت هم ، ان‌شاء‌الله کارها را جلو خواهيم برد.

برچسب‌ها:

نظر شما