شناسهٔ خبر: 61422694 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جنوبی‌ها مراقب افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی، اظهار کرد: در پی هشدار صادر شده، از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه دوم تیرماه، افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا دو متر در سواحل و بیش از دو متر در فراسواحل پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق تحت تأثیر این سامانه خواهند بود، افزود: اثرات این سامانه روز دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل، از مخاطرات این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل‌، به منظور کاهش و پیشگیری از مخاطرات سامانه مذکور توصیه می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما