شناسهٔ خبر: 61364077 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تاثیرات گرما بر باتری ماشین

در گرمای تابستان کمی احساس سستی می کنید؟ باتری ماشین شما احتمالاً همین حس را دارد. در واقع، دمای نامساعد تابستان عملا می تواند باتری را تحت فشار قرار دهد. بیاموزید که گرما چگونه روی باتری ماشین شما تأثیر می گذارد و چگونه می توانید از یکی از مهم ترین قطعات ماشین خود حداکثر استفاده را ببرید و گرمای تابستان چگونه باتری شما را خراب می کند.

صاحب‌خبر -

 

وقتی بیرون هوا گرم است، زندگی سخت‌تر به نظر می‌رسد. ناگهان بعد از یک پیاده روی کوتاه در اطراف بلوک به یک لیوان آب نیاز دارید! به نظر می رسد، باتری ماشین شما نیز ممکن است در تابستان "خشک" شود. دمای بالا می تواند آب درون مایعات حیاتی باتری شما را تبخیر کرده و شارژ آن را ضعیف کند.

علاوه بر این، دمای گرم می تواند روند خوردگی را در باتری سوزوکی تسریع کند. خوردگی به طور غیر قابل برگشتی به ساختار داخلی باتری آسیب می زند و زمانی که باتری شما "خشک شده است" بدتر می شود.

توجه داشته باشید که اکثر باتری های خودرو آب بندی هستند و نیازی به تعمیر و نگهداری سخت و دشواری ندارند. با این حال، بسیاری از آنها یک پنجره یا نشانگر سطح آب دارند که به شما امکان می دهد ببینید سطح آب خوب است یا پایین تر از حد نرمال می باشد.

پس از آن که زمستان فرا می رسد، لازم نیست خیلی سرد شود تا راه اندازی ماشین برای باتری هایی که در اثر گرما ضعیف شده اند دشوار شود. سرما باتری ماشین را تحت فشار قرار می دهد و باتری آسیب دیده از گرما خیلی سریعتر از کار می افتد.

کاری کنید تا باتری خود را در حالت مقاوم در برابر گرما نگه دارید. مهم نیست در کجای ایران زندگی می کنید، احتمالاً نمی توانید از دماهای بسیار بالا یا پایین در برخی از نقاط سال اجتناب کنید! این نکات می تواند به شما کمک کند باتری خودروی خود را در برابر گرما نگه دارید.

سفرهای کوتاه با ماشین را محدود کنید. باتری 50 آمپر سوزوکی شما در سفرهای کوتاه مدت زمان لازم برای شارژ کامل را ندارد، که می تواند باعث ضعیف شدن زودتر آن شود.

دوبار بررسی کنید که چراغ های داخلی و خارجی را هنگام ترک ماشین خاموش کرده اید. دمای بالاتر باعث افزایش خود تخلیه باتری می شود، بنابراین اگر زیاد رانندگی نمی کنید ممکن است مجبور شوید باتری را بیشتر شارژ کنید.

باتری و سرباتری های باتری خود را تمیز نگه دارید . خاک تبدیل به یک هادی می شود که انرژی باتری را تخلیه می کند. وقتی موتور خاموش است از وسایل الکترونیکی (مانند رادیو) استفاده نکنید.

در سایه یا گاراژ پارک کنید تا ماشین خود را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید. بسیاری از باتری‌هایی که زیر کاپوت نصب می‌شوند دارای یک مانع گرما هستند تا باتری را در برابر گرمای بیش از حد محافظت کند. مطمئن شوید که مانع هنوز سر جای خود است.

مراقب نشانه هایی باشید که می گویند باتری شما از کار می افتد. خوشبختانه، چند علامت وجود دارد که ممکن است نشان دهد باتری شما نیاز به توجه دارد. برخی از این علائم کاملاً واضح هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به بازرسی یا آزمایش بصری باتری 60 آمپر سوزوکی دارند.

 

وقتی ماشین خود را روشن می کنید، موتور کندتر از حد معمول می چرخد.

وقتی به باتری خود نگاه می کنید، می بینید که سطح مایع پایین است.

قاب باتری متورم یا متورم به نظر می رسد.

سر باتری های باتری (محل اتصال کابل ها) خورده شده اند.

چراغ های جلو یا چراغ های داخلی شما کم نور هستند.

باتری شما بیش از سه سال عمر کرده است. بسیاری از رانندگان می‌دانند که هوای سرد می‌تواند باتری خودرو را تحت فشار زیادی بگذارد. اما آیا ممکن است که هوای گرم مانند هوای سرد به باتری شما آسیب برساند؟

هوای سرد می‌تواند بر فرآیندهای شیمیایی که در باتری برای تولید الکتریسیته اتفاق می‌افتد، تأثیر بگذارد و سرعت آن‌ها را کند یا به طور کامل متوقف کند. این فرآیند توانایی باتری را برای نگه داشتن شارژ کاهش می دهد و ممکن است آن را کاملا غیر قابل استفاده کند. با این حال، هوای گرم نیز می تواند روی باتری 70 آمپر سوزوکی شما تأثیر بگذارد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که احتمال خرابی باتری خودرو در گرمای تابستان بیشتر از زمستان است. چرا این هست؟ گرمای شدید تابستان، یا اجزای الکتریکی که باعث تخلیه مداوم باتری می شوند، می توانند میزان سولفات ها را افزایش دهند. با شارژ نگه داشتن باتری و در مکانی خنک می توانید از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنید.

آزمایش‌های باتری نشان داده‌اند که به ازای هر 15 درجه فارنهایت دمای محیط افزایش می‌یابد، عمر باتری یک خودروی معمولی تقریباً به نصف کاهش می‌یابد. یک باتری که ممکن است 3 سال در دمای 77 درجه دوام بیاورد، ممکن است فقط برای 2 سال در دمای 92 درجه دوام بیاورد - و اگر دما به 106 افزایش یابد، این طول عمر به دو یک سال کاهش می یابد.

حفظ طول عمر

چند قدم وجود دارد که می‌توانید برای افزایش طول عمر باتری خود انجام دهید. یکی از اقدامات احتیاطی خوب این است که ماشین خود را به جای زیر نور مستقیم خورشید در سایه، در گاراژ یا گاراژ پارک کنید. انجام این کار کمک می کند تا دما را چند درجه پایین تر نگه دارید.

همچنین سعی کنید قسمت بالای باتری 74 آمپر سوزوکی را تمیز نگه دارید. خاک به عنوان یک رسانا و خوردگی به عنوان یک عایق عمل می کند، که می تواند بر سیستم الکتریکی شما تأثیر بگذارد زیرا باتری شما به طور متناوب انرژی نشت می کند و برای انجام کار سخت تر کار می کند.

 همچنین، اگر باتری شما از نوعی است که باید به طور دوره‌ای با آب پر شود، مطمئن شوید که آن را خاموش نگه دارید. در نهایت، تعمیر و نگهداری منظم و نصب صحیح می تواند به شما کمک کند زمان زیادی به طول عمر باتری خود اضافه کنید.

بسیاری از رانندگان به این فکر نمی کنند که هنگام رانندگی در تابستان، اقدامات احتیاطی مناسب را انجام دهند. به هر حال، بسیاری بر این باورند که این ماه‌های زمستان است که عامل اصلی بسیاری از فرسودگی و فرسودگی وسایل نقلیه ما هستند، با توجه به اینکه باتری‌های ماشین از بین رفته یا از بین رفته‌اند. اگرچه برخی ممکن است آن را به هوای سرد در زمستان نسبت دهند، برخی دیگر ممکن است بپرسند آیا هوای گرم می تواند باتری ماشین را خالی کند؟ پاسخ ساده این است: بله

هوای گرم می تواند عمر باتری 100 آمپر سوزوکی شما را از بین ببرد، وقتی دما به طور خاص بالا می رود، مایع باتری می تواند تبخیر شود، به این معنی که ممکن است به ساختار داخلی آسیب وارد شود. گرمای شدید می تواند باتری شما را به روزهای رو به پایانش برساند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما