شناسهٔ خبر: 61284350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نماز عبادی سیاسی جمعه

تکریم بازنشستگان و لزوم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

خطیبان نماز جمعه استان مرکزی به موضوع عفاف و حجاب، سالمندان و سفر رئیس جمهور به چند کشور آفریقایی پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ساوه با بیان این که پشت سر بد پوششی و بدحجابی، توطئه و نقشه‌ شوم دشمنان قرار دارد، گفت: تسلط بر جوامع اسلامی و نیروی کار ارزان از اهداف استکبار در زدودن حجاب از جامعه‌ است.

امام جمعه موقت محلات به سفر رئیس جمهور کشورمان به چند کشور آفریقایی پرداخت و گفت: حدود ۱۲ سال دولت‌های پیش به این موضوع اعتنا نکردند و امروز مدیران کشور باید با هدف گسترش روابط خارجی، با همه‌ کشور‌های جهان ارتباط و تجارت دو سویه داشته باشد.

حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل تحکیم بنیان خانواده رعایت حجاب و عفت و پاکدامنی است و امروزه دشمنان از ابزار ترویج بی حجابی، ایمان و اعتقادات جوانان را نشانه گرفته و سعی در ایجاد شکاف بین جامعه اسلامی ما دارند.

امام جمعه کمیجان هم گفت: خانواده رکن اصلی جامعه و پدر و مادر ستون‌های آن هستند. بنابر این تسهیل ازدواج برای جوانان و تشکیل خانواده و فرزند آوری باید در خانواده‌های اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

در زرندیه نیز حجت السلام علیقلی زاده امام جمعه موقت از دستاورد‌های سفر اخیر رییس جمهور به کشور‌های آفریقایی گفت و افزود: دستیابی تولید کننده داخلی به بازار‌های مصرف خارجی در زمینه‌های کشتیرانی صادرات محصولات دارویی و معدنی با امضای اسناد همکاری دو جانبه باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

خطیب جمعه اشتیان گفت: افرادی که سال‌های زیاد در سازمان‌ها، ادارات و واحد‌های تولیدی خدمت و تجربه زیادی کسب کرده اند، باید در کنار نیرو‌های جوان به جامعه و مردم یاری رسانند.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند به موضوع ۲۶ تیر، سالروز تاسیس شورای نگهبان پرداخت و گفت: شورای نگهبان در حقیقت مرکز اصلی نظام و معیار آن است و مانع از تصویب قوانین مخالف قانون اساسی در کشور می‌شود.

نماز گزاران نیز در برخی شهر‌ها پس از اقامه نماز و در برخی شهر‌ها میان نماز جمعه و عصر، شعار‌هایی در حمایت از ترویج عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده سردادند.

<div id="video-display-embed-code_9885411"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3914447/9885411?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما