شناسهٔ خبر: 61045786 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در اجلاس کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره؛

۱۴ سرآمد کرسی‌های نظریه‌پردازی معرفی و تقدیر می‌شوند

تهران- ایرنا- دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره گفت: ۶۸ طرح تخصصی در کمیته‌های شش‌گانه بررسی کردیم که از بین این ۶۸ طرح، مواردی به هیات داوری ارجاع داده شد و ۱۴ نظریه مورد تایید قرار گرفت که امروز از آنان تجلیل خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، پنجمین اجلاس ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و نخستین اجلاس ملی سرآمدان آموزشی با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران آموزشی وزارت علوم امروز یکشنبه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره پس از خواندن پیام رئیس جمهور گفت: در این جلسه از پنج نظریه و نظریه‌پرداز تجلیل، هفت کرسی نوآوری و ۲ ناقد و ۱۸ سرامد آموزشی تجلیل خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: برای برگزاری اجلاس راه طولانی را طی کردیم. قرار بود در زمستان سال ۱۴۰۱ با کمک دانشگاه دفاع ملی این اجلاس برگزار شود و بنا بود رئیس جمهور هم حضور داشته باشند که به علت سفر ایشان به چین این اجلاس لغو شد. معاونت آموزش وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیشنهاد دادند که اولین اجلاس سرآمدان آموزشی در کنار پنجمین اجلاس کرسی نظریه‌پردازی برگزار شود.

دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با اشاره به برگزاری اجلاس‌ به شکل دوسال یکبار افزود: در طول این دو سال هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی تلاش‌های زیادی را برای گسترش فعالیت‌ها انجام داده است. ما در مجمع ۲۰۰ کمیته دستگاهی در سطح کشور داریم که ۹۷ دستگاه در دوسال اخیر شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور ادامه داد: ۶۸ طرح تخصصی در کمیته‌های شش‌گانه بررسی کردیم که از بین این ۶۸ طرح، مواردی به هیات داوری ارجاع داده شد و ۱۴ نظریه مورد تایید قرار گفت که امروز از آنان تجلیل خواهیم کرد و همچنین دو هزار و هفت کرسی ترویجی برگزار کردیم.

دبیر هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره با توجه به اقدامات انجام شده، گفت: در عرصه‌های مختلف نیز قانون‌گذاری کردیم در زمینه خانه ملی گفت‌وگوی آزاد که مهمترین اتفاق در بستر اجتماعی و علمی است، گفت‌وگوی بین دانشمندان و صاحب‌نظران برقرار می شود. بخش نامه‌هایی به ۱۴۰۰ دستگاه مرتبط نوشته شده است تا توسعه شبکه استانی کمیته‌ها در سطح استان تحت عنوان کمیته‌های فرادستگاهی شکل بگیرد. ورود به عرصه بین‌المللی مسئله بعدی است.

نظر شما