شناسهٔ خبر: 60843072 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون گردشگری کشور درگذشت پیشکسوت حوزه گردشگری را تسلیت گفت

علی‌اصغر شالبافیان درگذشت جلال نصیریان استاد پیشکسوت حوزه آموزش گردشگری را به خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این پیام آمده است:

 «انا لله و انا الیه راجعون

 با نهایت تاثر و تالم ضایعه درگذشت جناب آقای جلال نصیریان، استاد گرانقدر، آموزگار متخلق، پیشکسوت، نام‌آور و چهره ارزشمند صنعت گردشگری کشور را تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان و خانواده بزرگ گردشگری صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

برکات سال‌ها فعالیت استاد نصیریان که در راس «نام‌آوران» حوزه گردشگری ماندگار خواهد ماند، تعلیم و پرورش تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان و فعالین حوزه گردشگری است که هم‌اکنون در رده‌های شغلی مختلف به عنوان راهنمای تور، فعال در بخش دفاتر خدمات مسافرتی و هتلداری تا مسئولین و کارآفرینان این صنعت مشغول خدمتگزاری هستند.  این دانش خروشان و گنجینه ارزشمندی که به یاری سال‌ها تلاش و ممارست استاد نصیریان به عنوان بزرگمرد بااخلاق و متواضع این حوزه در شریان صنعت گردشگری کشور جاری است، همچون میراث ارزشمندی به یادگار خواهد ماند و اثرات آن در خاک این سرزمین ریشه‌های سبز خواهد گستراند تا طراوت گردشگری مانا ماند و برقرار. نام و یادش گرامی.

 علی اصغر شالبافیان

 معاون گردشگری»    

گفتنی است استاد جلال نصیریان، پیشکسوت صنعت گردشگری کشور متولد سال 1322 در شهر اهر استان آذربایجان‌شرقی بوده است. او علاوه بر سال‌ها تدریس و آموزش تخصصی حوزه‌های مختلف گردشگری از جمله اخلاق حرفه‌ای و الگوهای رفتاری در گردشگری، تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشته است که از اهم آنها می‌توان به تدوین فرهنگ دوزبانه تخصصی مفاهیم و اصطلاحات جهانگردی و هتلداری، کتاب آداب معاشرت و الگوهای رفتاری در صنعت جهانگردی و هتلداری و نیز تدوین برنامه‌های درسی و منابع متعدد آموزشی تخصصی مرتبط نام برد. او که نقش پدری بر صنعت گردشگری کشور دارد، جزو نخستین آموزگارهای این حوزه است و سالها سمت‌های مختلفی در بخش گردشگری را برعهده گرفته است و نام او تا همیشه به عنوان مدیرعامل موسسه آموزش خدمات جهانگردی و هتلداری آوای جلب سیاحان ماندگار خواهد ماند.

برچسب‌ها:

نظر شما