شناسهٔ خبر: 60760106 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قلعه‌نویی: باانگیزه و پرتلاش بازی کردیم/ دنبال بازی هجومی هستم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به عملکرد بازیکنان کشورمان در دیدار برابر قرقیزستان گفت: یک بازی خوب و منطقی را به نمایش گذاشتیم و شاهد بودیم بازیکنان ایران با انگیزه مضاعف آنچه در تمرینات مرور کرده بودیم را در بازی اجرا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری خود بعد از بازی تیم ملی فوتبال مقابل قرقیزستان تاکید کرد: برنده این بازی تماشاگران بودند چرا که یک جو بسیار خوب در استادیوم حاکم کرده بودند و فکر می‌کنم آنها از یک بازی خوب لذت بردند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد اعتقاد دارد قرقیزستان ضعیف است اما اینطور نیست، شما حدود ۶ ماه پیش با روسیه بازی کردید و تا دقایق پایانی دو تیم مساوی بودند اما در لحظات پایانی روسیه ۲ بر یک پیروز شد.

او تصریح کرد: از بازیکنان خوب ایران که با انگیزه بالا بازی و آنچه در تمرینات مرور کرده بودیم را در زمین اجرا کردند تشکر می‌کنم، همچنین از ایرانیانی که به استادیوم آمدند هم تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: از میزبانی مردم خوب قرقیزستان تشکر می کنم و امیدوارم در دوره های بعد شاهد بهتر شدن زیرساخت‌های فوتبالی شما باشیم.

او در ادامه تصریح کرد: تیم ملی ایران در ۱۰ سال گذشته با یک نگرش دیگری بازی می‌کرد و در این سه ماهه اخیر به دنبال آن هستیم تا نگرش تیمی را تغییر دهیم و نوع بازی متفاوتی را به نمایش بگذاریم. من به دنبال یک فوتبال هجومی هستم و در هر تیمی که مسوولیت داشتم این تفکر را اجرا کردیم و این شرایط را باید در تیم ملی حاکم کرد اما گل‌هایی خوردیم که نیاز به بررسی دارد و این کار را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: دنبال آن هستیم تا در هر بازی بهتر شویم و بازیکنان بزرگی داریم که باید به ما کمک کنند، ما بازیکنانی داریم که با تمام توان خود برای تیم ملی بازی می‌کنند. هدفگذاری ما فوتبال هجومی، پیروزی و رسیدن به یک ساختار خوب است. در پایان از مسوولان کافا، مردم خوب قرقیزستان و میزبان تشکر می‌کنم.

قلعه نویی در مورد ازبکستان تاکید کرد: در سال ۱۰ گذشته در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و از نظر فنی روی تیم‌های پایه خود خوب کار کرده است و می‌خواهند در فوتبال آسیا ارتقا پیدا کنند.

وی یادآور شد: برزیل در جام‌جهانی ۷ گل از آلمان دریافت کرد. قشنگی و زیبایی فوتبال به همین نتایج بازمی‌گردد و ما برابر روسیه هم یک بر یک کردیم اما موقعیت‌های زیادی داشتیم که می‌توانستیم برنده باشیم. اما در این چند روز در قرقیزستان دیدم  مردم و مسوولان شما دوست دارند فوتبال در این کشور رشد کند و ورزش و فوتبال نیاز به سه شاخصه دارد، اول اقتصاد فوتبال و سرمایه‌گذاری است. دوم ساخت زیرساخت‌ها و استادیوم‌هاست و سوم سرمایه‌گذاری فنی و چشم‌انداز حداقل ۱۰ ساله است که این باید از باشگاه‌ها آغاز شود. 

او خاطر نشان کرد: من نیروی انسانی را در فوتبالیست‌ها قرقیزستانی دیدم و امیدوارم در مرتبه بعدی که به کشور شما می‌آیم این پیشرفت‌ها را شاهد باشیم. 
 

نظر شما