شناسهٔ خبر: 60687750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور بیش از ۱۰ هزار داوطلب ایلامی در امتحانات نهایی

خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از حضور ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب در شهرستان‌های مختلف استان در امتحانات نهایی خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ علی درویشی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب امتحانات نهایی در استان وجود داشت که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر حضور بیش از ۱۰ هزار داوطلب ایلامی در امتحانات نهاییاز این تعداد، دانش آموزان پایه دوازدهم و مابقی افرادی بودند که به جهت ترمیم نمره در این امتحانات حضور یافته بودند.
 
وی افزود: شیوه جدیدی در برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان در سال جاری با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی نمرات این آزمون‌ها در کنکور سراسری بکار گرفته شده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه کرد: این شیوه در ۲ مرحله تدارکات و اجرا مورد لحاظ قرار گرفت که در مرحله تدارکات با جذب اعتبار ۱۸ میلیارد ریالی از سوی وزارت آموزش و پرورش، سالن‌های امتحانی برای حفاظت به امکاناتی همچون دوربین‌های مدار بسته، دستگاه‌های سیگنال یاب و راکت‌های موبایل یاب مجهز شدند.
 
درویشی با اشاره به اینکه امسال برای هر حوزه امتحانی یک نفر در راستای حفاظت از محل برگزاری امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این افراد دوره‌های آموزشی مرتبط و خاص را فرا گرفته و برای حفاظت و حراست از محیط آزمون در محل مستقر بودند.
 
وی مطرح کرد: تغییر آیین نامه برخورد با تخلفات نیز از دیگر ویژگی‌های امتحانات نهایی بود، بطوریکه آیین نامه‌هایی که برای کنکور سراسری لحاظ می‌شد، امسال برای امتحانات نهایی نیز ملاک قرار گرفت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام عنوان کرد: تصحیح اوراق به شکل الکترونیکی و شناسایی داوطلبان هنگام حضور در حوزه امتحانی نیز از تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری بود که بطور دقیق مورد رصد و پایش قرار گرفت.
 
درویشی تصریح کرد: هر برگه پاسخی نیز در سامانه ۲ بار مورد تصحیح قرار گرفته تا در صورت وجود مغایرت، برگه به تصحیح کننده سوم ارجاع شود.
 
وی ادامه داد: امتحانات نهایی امسال در استان ایلام تاکنون در صحت و سلامت کامل برگزار و با هماهنگی کامل تمامی مسئولان ذیربط مشکل خاصی بوجود نیامده است.
 
در استان ایلام بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف مشغول تحصیل هستند.

نظر شما