شناسهٔ خبر: 60510240 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور تأکید کرد؛

لزوم ورود به جنگ شناختی برای شناسایی و پاسخ به شبهات

حسین عبداللهی‌فر گفت: اگر بخواهیم یک گام به جلو برداریم و ریشه شبهه را در جامعه بشناسیم و به آن پاسخ دهیم باید به جنگ شناختی ورود کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین عبداللهی‌فر معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور در نشست جهاد تبیین دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان که به همت کانون بسیج اساتید این دانشگاه برگزار شد به تعریف واژگان جهاد و تبیین و ویژگی‌های هر کدام پرداخت و امر جهادی را واجب، نجات بخش، مأجور و البته هزینه‌دار دانست.

وی گفت: جهاد سه ویژگی دارد، اول اینکه برای خداست و هدف متعالی دارد، طبق نص قرآن کریم مومن بدون جهاد نداریم؛ بنابراین جهاد تببین یک فریضه است. ویژگی دوم جهاد پیگیری شبانه روزی و مداومت آن است، همیشه فوریت و قطعیت در جهاد تبیین نقش مؤثر دارد.

به گفته معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور، ویژگی سوم جهاد تبیین ناظر به دشمن و مبارزه بوده؛ چراکه جهاد فی سبیل الله معطوف به خنثی سازی عملکرد دشمن است.

وی با اشاره به آیات کلام الله مجید ادامه داد:هر گوشه‌ قرآن را که بخوانید تبیین بخش  و روشنگر است به همین دلیل قرآن کتاب نجات بخش است، پس خداوند خودش بزرگترین تبیین‌گر است.

عبداللهی‌فر جهاد اصغر را به عنوان جنگ سخت و موقتی و از جهاد اکبر به عنوان جنگ نرم و دائمی نام برد و با درنظرگرفتن هجمه‌ استعماری مدرن به دست کشور‌هایی که در این زمینه سابقه‌ای طولانی دارند، گفت: چرایی جهاد تبیین به این دلیل است که دشمن فرد فرد فرزندانمان را نشانه رفته و هیچکس در این زمینه در امان نیست؛ بنابراین باید با راهکار‌هایی که جوانان و فرزندانمان به آن علاقه نشان می‌دهند به سمت جهاد تبیین برویم.

معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: در جهاد به کلماتی مانند مسئله، سؤال و شبهه برمی‌خوریم، مسئله آن است که پاسخی ندارد و سؤال آن است که پاسخ دارد، شبه سال به سوالاتی گفته می‌شود که دانستن و ندانستن آن هیچ فرقی ندارد و فقط چالش به وجود می‌آورد، در شبهه متاسفانه مفروض غلط بنیان کار می‌شود و بقیه کار‌ها براین مفروض غلط پیش می‌رود. فتنه‌ ۸۸ بر اساس همین مفروض غلط بین مردم و حتی تحصیلکردگان طراحی شد.

وی فعالیت‌های دومارانژ، رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه که مشاور شاه ایران شد را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و طرح‌ها و روش‌های عملیاتی لازم برای براندازی و فروپاشی نظام‌های ایدئولوژیک را تشریح کرد.

عبداللهی‌فر اغلب شرارت‌ غربی‌ها را در کشور‌های دیگر ایجاد شبهه برای مردم دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم یک گام به جلو برداریم و ریشه شبهه را در جامعه بشناسیم و بتوانیم به آن جواب دهیم باید ورود کنیم به جنگ شناختی، اگر این جنگ شناختی را برای فرزندانمان درست تبیین کنیم واکسیناسیونی را در برابر فتنه‌های دشمن انجام داده‌ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه درباره چگونگی جهاد تبیین در دانشگاه گفت: تاکید مقام معظم رهبری در اهمیت جهاد تبیین وظیفه اساتید دانشگاه‌ها را بسیار سنگین و حساس کرده است و شناخت شبهات و پاسخ دادن به شبهات روز کشور در حوزه‌های مختلف را از رسالت‌های مهم دانشگاه و استادان دانشگاه است.

نخستین دوره طرح ملی اعتلا در راستای شبکه‌سازی اجتماعی، بصیرت افزایی انقلابی و توانمندسازی حرفه‌ای با حضور حسین عبداللهی‌فر معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور با حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد.

عبداللهی‌فر در این نشست به تبیین و تحلیل جریان‌های مختلف فکری، سیاسی و روشنفکری ایران معاصر پرداخت و با تعریف جریان و جریان شناسی، واژگان و اصطلاحات مختلف در این‌باره، عوامل جریان‌های سیاسی در دوره‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی را برشمرد و ویژگی‌ها، مختصات، نقش‌ها و تاثیرات هر کدام از آن‌ها را تحلیل کرد.

کارشناس دوره طرح ملی اعتلا، رفتار‌های سیاسی برخی از چهره‌ها و رئیس جمهور‌های کشور را مورد نقد و بررسی قرار داد و وظایف استادان دانشگاه در این حوزه را شناخت جریان‌های مختلف سیاسی و فکری در کشور و کسب علم و توانایی در راستای تحلیل آنها دانست.

انتهای پیام/

نظر شما