شناسهٔ خبر: 60402419 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر ورزشی

صاحب‌خبر -

پیام اسطوره پورتو به مهدی طارمی

ماریو ژاردل برزیلی که بهترین گلزن خارجی تاریخ پورتو محسوب می‌شود، ابراز امیدواری کرد که طارمی با ماندن در این باشگاه، رکورد او را بشکند. مهدی طارمی برای رسیدن به تاج و تخت ماریو ژاردل، 89 گل دیگر فاصله دارد. در این میان، هنوز جکسون مارتینز وجود دارد. با این حال، برنده 5 چکمه طلایی فوتبال پرتغالی از استعدادهای مهاجم ایرانی تمجید می‌کند. در سومین فصل حضور در پورتو، طارمی نمایش خیره کننده‌ای داشت و برای نخستین بار با لباس اژدها، پوکر کرد. یک شب تاریخی، که به او اجازه داد تا به آستانه 30 گل زده در یک فصل برسد، چیزی که هرگز برای این ایرانی رخ نداده بود. مهدی به 79 گل برای پورتو رسید و هالک (77 گل زده) را جا گذاشت و به رتبه سوم بهترین گلزنان خارجی تاریخ باشگاه رسید.

 

جدال یحیی و ساپینتو در فینال حذفی

قرمزها با پیروزی در مقابل هوادار حریف استقلال در فینال جام حذفی شدند. فینال جام حذفی چالش بزرگ برای یحیس و ساپینتو خواهد بود.  جدال حساسی که قهرمان جام حذفی را مشخص می کند و با کوچکترین اشتباه ممکن است آرزوهای یکی از تیم های پایتخت را بر باد ‌دهد. هر دو تیم مربی باانگیزه‌ای دارند که فصل خوبی را پشت سر گذاشته اند ولی در نهایت این ساپینتو بود که دربی و قهرمانی را به گل محمدی واگذار کرد. هواداران و مدیریت فعلی باشگاه از ساپینتو رضایت دارند.باید در این دیدار منتظر یکی از پربرخورد‌ترین دربی‌های تاریخ باشید، بوی انتقام، دبل، تسویه به وقت حذفی و اثبات من قهرمان واقعی‌ام، همه و همه عواملی است که می‌گوید، چهارشنبه ۱۰ خرداد یک روز خاص در فوتبال ایران خواهد بود.

 

 

ساپینتو  در آستانه تمدید قرارداد

 بحث و گمانه‌زنی درخصوص آینده ریکاردو ساپینتو، بارها در روزهای اخیر مطرح شده است. مسئله‌ای که حتی به نشست‌های خبری سرمربی پرتغالی کشیده شد و او مدعی شد در این خصوص همه چیز در اختیار سرپرست مدیرعاملی باشگاه است. حجت کریمی در این خصوص گفت: بعد از جلسه یک ساعته با ساپینتو تقریبا به این موضوع مشترک رسیدیم که مشکلی برای ادامه همکاری وجود ندارد و من با نماینده آژانس نقل و انتقالاتی ساپینتو هم دیدار کردم. به نظر می‌رسد که ساپینتو برای تمدید قراردادش، یک‌سری شروط دارد که باید توسط مدیران استقلال بررسی شود. سرمربی پرتغالی اعلام کرده بود که کریمی از خیلی وقت پیش این را می‌داند که او چه افکاری برای آینده دارد و فقط در مورد پول صحبت نمی‌کند، بلکه درباره خیلی از چیزهایی حرف می‌زند که برای آینده استقلال مفید است.

 

اما و اگرها درباره قضاوت فینال جام حذفی

استقلالی‌ها که اعتقاد دارند امسال از داوری‌ها بسیار ضربه خوردند، علاقه‌مندند که قضاوت فینال حذفی مقابل پرسپولیس به یک داور خارجی یا فغانی که سابقه حضور در ۳ و قضاوت در جام جهانی را دارد سپرده شود.درخواست حضور فغانی در ایران در شرایطی مطرح شده که این داور برجسته سال گذشته با تصمیم عجیب کمیته داوران از لیست الیت ایران کنار گذاشته شد سریعا به لیست داوران بین‌المللی اضافه شد و همین موضوع باعث شده تا روابط خوبی با مسئولان کنونی کمیته داوران نداشته باشد. از سوی دیگر فغانی این روزها با پایان رقابت های لیگ استرالیا در این کشور مانده و مشغول استراحت در کنار خانواده‌اش است. او که برای دیدار با خانواده خود هم به ایران نیامده، برنامه‌ای برای قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس ندارد و ترجیح می‌دهد اوقات فراغت را در استرالیا سپری کند.

نظر شما