شناسهٔ خبر: 60391188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

نوشهر - ایرنا- وزیر راه و شهرسازی در سفر روز گذشته به غرب مازندران با اعلام رسمی مجوز مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر، امسال را سال رونق خوب مسکن در کشور و این استان دانسته و بر سرعت گرفتن طرح های نهضت ملی مسکن و راه سازی و از ساخت آزادراه چالوس - رامسر اشاره کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ریل گذاری صحیح توسعه استان های کشور از جمله مازندران از موفقیت های آیت الله رئیسی است که از آغاز فعالیت دولت مردمی سیزدهم در سفر جهادی وزرای هیات دولت به مناطق مختلف گام های تدریجی حل مشکلات و تامین نیازهای هر منطقه برداشته شده است.

" مهرداد بذرپاش " وزیر راه و شهرسازی صبح روز پنجشنبه بعد از افتتاح فرودگاه گناباد در استان خراسان رضوی راهی غرب مازندران که ظهر این روز در فرودگاه رامسر مورد استقبال جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شیرودی، بررسی پروژهای راهبردی حوزه راه و حمل و نقل، بازدید از پروژه های نهضت ملی مسکن رامسر و بازدید از فرودگاه این شهرستان از جمله برنامه های سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی در این خطه غربی استان مازندران بود.

نکته مهم این که عزم دولت آیت الله رییسی بر حل مشکلات ریشه ای استوار است و بدین خاطر از آغاز فعالیت این دولت، مسوولان کلان کشوری در وزارتخانه های مربوط به شناسایی مشکلات و نیازهای منطقه اقدام کردند و تا امروز بسیاری از مشکلات استان های مختلف کشور بتدریج در حال برطرف شدن است.

وزیر راه و شهرسازی در سفر روز گذشته خود موجب مسرت غرب مازندران شده است به طوری که مجوز مرز هوایی بین المللی راه اعلام کرده و حتی تاکید کرده که به زودی آمد و شد هواپیماهای خارجی آغاز و تجهیزات مربوط فرودگاه نیز تامین بشود.

یکی از دغدغه های مهم دیگر غرب مازندران ترافیک سرسام آور بوده که در ایام پیک مسافران و گردشگران نفس غرب مازندران با مشکلات عدیده ای مواجه می شود که در این سفر وزیر راه در جلسه بررسی پروژه های راه سازی استان مازندران از برآورد اعتبار احداث آزاد راه چالوس - رامسر اشاره شد که با ساخت این طرح ملی، پرونده این چالش غرب مازندران در دولت مردمی سیزدهم بسته می شود که خبری مسرت بخش بوده است.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

۹۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آزاد راه چالوس - رامسر

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی پروژه های راه سازی استان مازندران که در فرمانداری رامسر برگزار شد این برآورد اعتبار برای ساخت آزاد راه چالوس - رامسر به طول حدود ۹۰ کیلومتر را اعلام کرد.

به گفته خیرالله خادمی از این مقدار اعتبار حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان آن بابت ساخت تونل ها و پل ها، ۲ هزار میلیارد تومان بابت ارزیابی و ۳۵ هزار میلیارد تومان هم برای سرمایه گذاری به منظور ساخت جزایر مصنوعی در دریا هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد این طرح در حقیقت جزو یکی از طرح های مربوط به آزاد راه ساحلی کشور به شمار می آید چرا که براساس برنامه قرار بود این طرح از ساری مرکز استان مازندران به گیلان اجرایی شود به گونه ای که تمامی شهرهای ساحلی از مزیت های این طرح متاثر شوند.

خادمی تصریح کرد : کارهای کارشناسی، مطالعات اولیه و طراحی ساخت گام نخست این طرح با همکاری مشاوران انجام گرفته و طول این مسیر هم حدود ۹۰ کیلومتر است و از ۶ گزینه ای که برای اجرای این طرح تعریف و برنامه ریزی شده نمونه آن می توان به ساخت یک پل دو طبقه، تعریض بخشی از مسیر کنونی، محدوده دریا و کوهستان است البته در محدوده گزینه با توجه به وضعیت موجود جزو گزینه های برتر مشاور انتخاب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : این طرح جزو یکی از طرح های کلان کشور به شمار می آید و شاید برخی ها تصورشان این باشد که اجرای این طرح نشدنی است درحالی که در همین آذربایجان و ترکمنستان جزایر مصنوعی متعددی در دریای خزر ایجاد کرده اند و هم اینک از آن بهره می برند.

خادمی افزود : با اجرای این طرح هم می توان زمین استخراج کرد چرا که زمین نقش بسیار اقتصادی دارد و می توان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داد و در اختیار قرار دادن زمین های کشاورزی اثرات مخرب زیست محیطی هم به همراه دارد بنابراین برای تولید مسکن در شما کشور باید فکر اساسی شود که معتقدم این طرح خیلی می تواند در این بخش گره گشا باشد.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

به گزارش ایرنا، هیات دولت در جلسه بیست و هفتم مهر ماه سال گذشته به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرایند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس - رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با «شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس - رامسر» به سهامداری کنسرسیوم بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات، سینا، کارآفرین و گروه کاپداج (شامل شرکت‌های پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد.

دولت مردمی سیزدهم همچنین برای این پروژه مهم زیرساختی آزاد راه چالوس - رامسر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفت تا اهالی منطقه طعم شیرین تصمیم جهادی را بچشند و روز به روز به حل مشکلات عدیده ای این منطقه امیدوارتر شوند.

پس یکسال پیگیری نتیجه داد

فرماندار رامسر در این جلسه ضمن قدر دانی از دولتمردان بابت تصویب صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه این شهر گفت : پس از یکسال پیگیری تلاش ها نتیجه داد اما با توجه به تعداد اندک پروازها انتظار این است در کنار برقراری پروازهای خارجی، شمار پروازهای داخلی هم افزایش یابد.

ابراهیم شیرود عشوریان باقدردانی از دولت مردمی بابت به موافقت و تصویب صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه این شهر گردشگرپذیر افزود : انتظار این است که پروازهای داخلی این فرودگاه افزایش یابد و در کنار آن برقراری پروازهای خارجی هم برقرار شود.

امسال سال خوبی برای تولید مسکن است

وزیر راه و شهرسازی در یادواره شهدای شیرود و آیین چهل و دومین سالگرد خلبان شهید شیرودی هم خبر مسرت بخشی به مردم داده و گفته امسال سال خوبی در تولید مسکن خواهد بود و ادامه داد با افزایش عرضه مسکن و کنترل بازار و تقاضا شاهد ثبات در مسکن خواهیم بود.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

بذرپاش افزود: در سال‌های گذشته شاهد تولید حداقلی مسکن بودیم که همین مساله موجب شد تا قیمت ها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در سراسر کشور واگذار می شود، اظهارداشت : با ارائه بسته ۱۹ گانه در خصوص بافت فرسوده شاهد رشد صدور پروانه در این زمینه هستیم.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای مازندران به دلیل نزدیکی جنگل و دریا با مشکل تامین زمین جهت ساخت مسکن مواجه هستیم که تلاش داریم تا با برنامه ریزی دقیق تر آن را برطرف نماییم.

بذرپاش همچنین به توسعه ناوگان هوایی در کشور اشاره و اضافه کرد تا روزهای آینده هواپیماهای جدیدی به ناوگان هوایی کشور می پیوندد و حتی گفته که تکمیل کریدور های شمال و جنوب نیز در دستور کار قرار گرفته تا برای کشور تولید ثروت نماید.

"تا پیش از هفته دولت امسال و در صورت فراهم بودن شرایط، پروازهای خارجی در فرودگاه شهرستان رامسر برقرار شود" این مطلبی بود که وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی طرح های راه سازی استان مازندران بر آن تاکید کرده است.

وی گفت : با توجه به آنکه یک ماه پیش مجوز مرز هوایی و بین المللی شدن این فرودگاه در نشست هیات دولت تصویب و امروز هم به طور رسمی مجوز مرز هوایی اعلام شد بنابراین دادن مجوز به شرکت های هواپیمایی تا پیش از هفته دولت هیچگونه منع قانونی ندارد و افزون بر آن شرکت هواپیمایی تابان هم آمادگی دارد از مسقط به این فرودگاه پرواز برقرار کند که در دادن مجوز به این شرکت مشکلی ندارد.

بذرپاش ادامه داد : افزون بر این اقدامات ضرورت دارد بخش های گمرکی و گذرنامه هم در مجموعه این فرودگاه مستقر شوند و در هفته دولت هم برنامه ریزی شود تا ترمینال فرودگاه هم بنای آن به حدود ۲ هزار و و ۵۰۰ متر افزوده شود و ضمن آنکه بخشی از اراضی متعلق سپاه هم نیاز است به بخشی از این باند افزوده شود که مسوولان امر به ویژه معاون سیاسی و امنیتی استانداری ضرورت دارد این حوزه همکاری کند.

وزیر راه و شهرسازی وجود زمین های کشاورزی ازنوع درجه ۲ و سه را در مازندران را به عنوان مشکل اساسی در تملک اراضی برای اجرای طرح های عمرانی برشمرد و گفت : چنین عاملی سبب شده دچار محدودیت قانونی شویم و برای برون رفت از این مشکل باید طرح تفصیلی نقاط شهری تغییر کند و البته مسوولان دستگاه های اجرایی به ویژه راه وشهرسازی هم بیشتر باید پیگیر این موضوع باشد.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

دولت وعده داد مسکن بی سرپناه ها را تامین کند

بذر پاش در باره زمین ۵۴ هکتار در رامسر هم افزود : برای واگذاری بخشی از این زمین به منظور مولد سازی مشکلی وجود ندارد قانون به اندازه کافی اختیار را به شما مدیران در این خصوص داده و نکته مهم تر مساله طرح نهضت ملی مسکن مهم است چرا که هم اکنون عده ای هم در این طرح نام نویسی و صلاحیت آن ها تایید شده و باید پاسخگوی این دسته از متقاضیان باشیم و مهم تر از همه دولت هم وعده داده تا پایان عمرش مسکن برای افراد بی سرپناه تامین کند.

وی تاکید کرد : مدیران استانی به ویژه راه و شهرسازی باید هفتگی یک نشست شورای عالی مسکن در استان و شهرستان بابت پیگیری این موضوع برگزار کنند و فرمانداران را پای کار بیاورند.

وزیر راه وشهرسازی در این جلسه آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر را جزو یکی از طرح های اثر گذار در رفع باز گشایی گره های ترافیکی غرب مازندران برشمرد و گفت : این موضوع نزد معاون اول رییس جمهور به زودی گزارش خواهد شد و مساله دیگر آنکه اگر آزاد راه تهران - شمال به سرانجام برسد گلوگاه این منطقه خواهد بود چرا که در نیمه اول سال شاهد استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از این خطه گردشگرپذیر غربی استان خواهیم بود.

بذرباش از فرمانداران شهرستان های عباس آباد، تنکابن و رامسر خواست مشکلات را پس از دسته بندی اولویت بندی کنند و تاجایی که قانون اجازه دهد به طور حتم گره گشایی خواهد شد و تجهیزات راهداری هم طی سه ماه آینده برای آن نقاطی که در این نشست مطرح شد در اختیار ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار خواهیم داد.

طی سه ماه آینده زیرساخت های لازم فرودگاه رامسر تامین می شود

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به رامسر در حاشیه بازدید از فرودگاه این شهرستان با بیان این که هر مجموعه ای ظرفیت بهره برداری فرودگاه های کشور را دارد این وزارتخانه آماده واگذاری است، گفت : یکی از سیاست های دولت مردمی فرودگاه های قابلیت واگذاری به بخش خصوصی به ویژه فعالان اقتصادی است که این برنامه ریزی ها همسو با کاهش تصدیگری دولت است.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

بذرپاش در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تمام تلاش ها آن است فرودگاه های قابلیت واگذاری را به بخش های خصوصی از جمله شرکت های هواپیمایی، مجموعه های مالی و بانک ها به عبارتی هر تشکل اقتصادی که آمادگی داشته باشد این فرودگاه ها را در اختیار گیرد این آمادگی وجود دارد چرا که این اقدام همسو با کاهش تصدیگری مسوولیت دولت است.

وی بیان داشت : امروز در هر نقطه فرودگاهی که نیاز به توسعه زیرساخت ها داشته باشد این جزو سیاست ها و برنامه های دولت است که برای توسعه آن اقدام کندو به عنوان نمونه همین امروز فرودگاه گناباد که سال ها غیر فعال شده بود با توسعه زیرساخت های آن فعالیت آن از سرگرفته شد و فرودگاه رامسر هم از این قاعده مستثنی نبوده و سعی می کنیم هر سرمایه گذار بخش خصوصی که آمادگی دارد چرخه اقتصادی این فرودگاه را بچرخاند به او واگذار می کنیم.

وزیرراه و شهرسازی با اشاره به قدمت بیش از ۵۰ ساله فرودگاه رامسر خاطرنشان کرد : این مجموعه بااین قدمت درعین حال جزو یکی از فرودگاه های با کارکرد قابل توجه سطح مازندران و کشور است خوشبختانه مرز هوایی آن از یک ماه گذشته در نشست هیات وزیران به تصویب رسید و امروز سعی بر آن شده تا از نزدیک نظارت بر این طرح شود و امیدوارم بتوانیم طی ۲ تا سه ماه آینده زیرساخت های لازم برای فعالسازی این مجوز مانند دستگاه کمک ناوبری خریداری و راه اندازی شود و افزون برآن سالن فرودگاه که حدود هزار متر مر بع است به سالن کنونی فرودگاه افزوده شود و در هفته دولت هم به بهره برداری برسد.

بذرباش افزود : رامسر جزو یکی از شهرستان های غربی استان بوده که از لحاظ ظرفیت گردشگری می توان مدعی شد یک ظرفیت مثال زدنی است چرا که مازندران و حتی کشور می تواند یک حساب ویژه برای این شهرستان باز کند وقتی که بحث توسعه های اقتصادی مطرح می شود شرط آن فراهم سازی زیرساخت ها در بخش ها مختلف به ویژه حمل و نقل است نمی توان شبکه حمل و نقل هوایی، فرودگاهی و دیگر بخش ها مدنظر قرار ندهیم وآن زمان از توسعه اقتصادی صحبت کنیم.

وی تصریح کرد : به نظرم صدور مجوز مرز هوایی و برقراری پروازهای بین المللی فرصت های طلایی برای استان مازندران و منطقه فراهم می کند و امیدوارم بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت می گیرد و در هفته دولت هم بتوان همه زیرساخت های لازم برای ایجاد مرز هوایی فراهم خواهد شد.

به زودی طرح ملی آزاد راه چالوس - رامسر اجرایی می شود

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر هم گفت : با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیاز های ضروری این منطقه است چرا که به علت تردد زیاد شاهد گره های کور ترافیکی در این مطنقه هستیم و امروز یکی از برنامه ها ی مدنظر بررسی و پیگیری این موضوع است و پس از جمع بندی تلاش می شو دبه زودی عملیات اجرایی این طرح هم در این منطقه اجرایی شود.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

شیرودی ها نگذاشتند یک وجب خاک ایران به دست دشمنان بیفتند

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر نیم روزی خود به غرب مازندران در یادواره شهدای شیرود شرکت کرد و گفت : خلبان شهید علی اکبر قربان شیرودی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود و تا پای جان در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرد.

بذرپاش در مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت خلبان علی اکبر قربان شیرودی در بارگاه امام زاده سید حسین شیرود افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی بخش های مختلفی از ایران عزیزمان جدا شد و قیام ها برای بازپس گیری آنها فایده ای نداشت.
وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس علی اکبر شیرودی ها که نگذاشتند تا یک وجب از ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد و ملت بزرگ ایران با نثار خون جوانان خود از این سرزمین دفاع کردند.

بذرپاش با بیان این که رزمندگان اسلام با تبعیت از رهنمون های امام خمینی (ره) بر دشمنان پیروز می شدند، خاطرنشان کرد: امام راحل یک ملت را به حرکت واداشت تا در برابر ظلم ایستادگی نماید و در این راه به پیروزی های بزرگی دست یافت.

مازندران مسرور از وعده صادق دولت در توسعه مرز هوایی بین المللی و راه‌سازی

روزهای یوم الله را باید پاس بداریم تا نظام اسلامی مصون بماند

وی تصریح کرد: شهید شیرودی ولی زمان خودش را شناخت و او را یاری کرد و در تاریخ ماندگار شده است.
به گفته وزیر راه و شهرسازی باید یوم الله ها نظیر حماسه خرمشهر را پاس بداریم تا جمهوری اسلامی در برابر توطئه های دشمنان مصون بماند.
وی یادآور شد : باید یاد و خاطره شهدا و دلاورمردی های رزمندگان اسلام را زنده نگه داریم و به نسل های آینده منتقل نماییم.

عزت ایران اسلامی مرهون خون شهدا است

در یادواره شهدای شیرود، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفته که عزت و آرامش ایران اسلامی موهون خون شهداست و تاکید کرده است که وظیفه همه ما است یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

روح الله سلگی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی از گردنه های سخت عبور کرده و همچون کوه در برابر توطئه های دشمنان ایستاده است.
وی اظهار داشت : امروز ترفند دشمن فتح غرور جوانان است و آنها می خواهند متافیزیک ایران اسلامی را مخدوش نمایند.

وزیر راه و شهرسازی را در این سفر نیم روزی؛ نماینده تنکابن و رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی استانداری مازندران و جمعی از معاونان وزیر و مدیران کل نهادهای اجرایی مازندران و مسوولان نهادهای مختلف غرب مازندران همراهی کردند.

شهرستان های افزون بر یک میلیون نفری نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است. این منطقه گردشگری به خاطر برخورداری از مناظر بی نظیر طبیعی و تاریخی سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

نظر شما