شناسهٔ خبر: 60350627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

اخبار جنگ اوکراین و روسیه/جزئیات حمله گروه خرابکاران اوکراینی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: گروه خرابکاران اوکراینی در منطقه «بلگورود» شکست خورد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: گروه خرابکاران اوکراینی در منطقه «بلگورود» شکست خورد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه طی سخنانی در مسکو درباره ورود گروه خرابکاران اوکراینی به منطقه «بلگورود» اعلام کرد که این گروه خرابکاران شکست خوردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه شهر باخموت در منطقه دونتسک به تصرف ارتش روسیه درآمده است، گفت: پس از این شکست، کی‌ یف اقدامات تروریستی علیه مردم غیرنظامی را آغاز کرد.

ایگور کوناشنکوف در ادامه افزود: در جریان این عملیات ضدتروریستی، حملات هوایی و توپخانه‌ ای علیه این گروه انجام شد. بقایای ناسیونالیست‌ ها به داخل خاک اوکراین رانده شدند و تهاجم روسیه تا نابودی کامل آنها ادامه یافت.

این مقام دفاعی روسیه در ادامه اضافه کرد: بیش از ۷۰ تروریست اوکراینی از پای درآمده، ۴ خودروی زرهی و ۵ خودروی وانت بار منهدم شدند.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگوراد دیروز دوشنبه اعلام کرد که یک گروه خرابکار و جاسوس وابسته به نیروهای مسلح اوکراین وارد منطقه «گرایورونسکی» شدند.

این مقام بلگوراد در این خصوص اضافه کرده بود که اقدامات لازم برای از بین بردن دشمن در حال انجام است.

«ویاچسلاو گلادکوف» در این خصوص اضافه کرد: ۳ نفر در نتیجه گلوله باران مناطقی از بلگوراد توسط نیروهای مسلح اوکراین زخمی شدند: دو مرد و یک زن. این حملات همچنین به ۳ ساختمان مسکونی شخصی آسیب رساند. ساختمان ها آتش گرفتند، یکی از گلوله ها نیز به ساختمان اداری اصابت کرده است. در روستای زموستیه، گلوله ای به یک مهدکودک اصابت کرد و یک خانم مجروح که از ناحیه دست زخمی شده است، در محل امدادرسانی شد.

در همین رابطه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم گفته بود: اقدامات لازم برای بیرون راندن خرابکاران اوکراینی از خاک روسیه و نابودی این گروه خرابکار در جریان است و نیرو و تجهیرات کافی نیز در محل وجود دارد. هدف از خرابکاری اوکراین در منطقه بلگوراد این است که توجه ها را از باخموت منحرف کند تا اثر سیاسی از دست دادن آرتیموفسک توسط طرف اوکراینی به حداقل برسد.

وزارت دفاع روسیه اوایل روز یکشنبه اعلام کرده بود که شهر آرتیموفسک که در اوکراین باخموت نامیده می‌ شود، در جریان عملیات نظامی مسکو در اوکراین به طور کامل آزاد شده است.

شهر باخموت در شمال دونتسک واقع شده و نقش یک مرکز حمل و نقل بزرگ برای تأمین تسلیحاتی نیروهای اوکراین در منطقه دونباس را ایفا می‌ کرد. نبرد شدید برای آزادسازی این شهر از اول آگوست ۲۰۲۲ شروع شد./مهر

 

اوکراین: هلند اولین جنگنده اف-۱۶ را به ما می‌دهد

معاون وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: این کشور احتمالا اولین جنگنده اف-۱۶ را از اوکراین دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که هلند آماده است تا جنگنده‌های اف -۱۶ را در اختیار این کشور قرار دهد.

«یوری ساک» مشاور وزارت دفاع اوکراین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که هلند ممکن است اولین کشوری باشد که جت های جنگنده اف -۱۶ را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

بنا به گزارش رسانه ها، این مقام وزارت دفاع اوکراین گفت که هلند در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که اولین جنگنده را برای اوکراین ارسال کند.

ساک روز شنبه نیز به رسانه‌ها اعلام کرده بود که کی یف امیدوار است در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر اولین جنگنده اف -۱۶ را از متحدان خود در ناتو دریافت کند. بنا به گفته این مقام اوکراینی، این کشور امیدوار است تا ۵۰ جنگنده جت را از متحدان خود تحویل بگیرد.

این در حالی است که «ووپکه هوکسترا» وزیر خارجه هلند روز دوشنبه اعلام کرد که کشورها نباید در مورد تامین جنگنده برای اوکراین تصمیمات فردی بگیرند و این موضوع باید در یک ائتلاف بزرگتر مورد مذاکره قرار گیرد.

اعضای ناتو اخیراً متعهد شده‌اند که جت‌های جنگنده اف -۱۶ را به اوکراین عرضه کنند، این تازه‌ترین تصمیم ناتو برای افزودن به فهرست تسلیحات کشنده‌ای است که تاکنون غرب در اختیار اوکراین قرار داده است.

روسیه: ۱۱ پهپاد ارتش اوکراین سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شمار دیگری از نظامیان ارتش اوکراین در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته ارتش اوکراین شمار دیگری از نظامیان خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در گزارش روزانه خود آورد که تلفات نظامیان اوکراینی در درگیری در کوپیانسک به ۱۱۰ نظامی رسید و دو خودروی زرهی ارتش اوکراین نیز نابود شد.

در این گزارش آمده است که نیروهای روسیه بیش از ۱۵۰ نظامی اوکراینی را در مسیرهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا هدف قرار داده و نابود کردند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ارتش این کشور دو انبار مهمات ارتش اوکراینی را در دونتسک منهدم کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در درگیری در مسیر کراسنی لیمان، تلفات نظامی به بیش از ۶۵ نظامی رسید.

نیروهای ارتش روسیه همچنین در درگیری در دونتسک تا ۳۷۵ نظامی اوکراینی را از بین بردند.

بنا به این گزارش، پدافند هوایی روسیه ۱۳ راکت هیمارس را رهگیری و ۱۱ پهپاد اوکراینی را نیز سرنگون کرد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای روسیه در درگیری در خرسون بیش از ۲۰ نظامی اوکراینی و یک هویتزر Msta-B را منهدم کردند.

نظر شما