شناسهٔ خبر: 60242364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی میزان مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح آذربایجان شرقی

میزان تحقق مهارت آموزی سربازان نیرو‌های مسلح مستقر در آذربایجان شرقی در نشست مسئولان لشکری ستاد مهارت آموزی کارکنان وظیفه در سپاه عاشورا بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرمانده سپاه عاشورا  در این نشست گفت: اگر به گزارش عملکرد استانی نگاه کنیم در شرایط خیلی خوبی هستیم، نقاط ضعف بسیار کمی داریم و باید تلاش کنیم تا انتظاراتی که مقام معظم رهبری از استان ما دارند محقق شود و با هماهنگی و همکاری و ایجاد زمینه‌های لازم توان خود را در این بخش ثابت کنیم.
سردارعباسقلی زاده افزود: باید برای جوانانی که اآینده ساز کشورمان هستند قدم‌های موثری برداریم و با برگزاری جلسات و ارائه به موقع تسهیلات در پیشرفت و توسعه کشور تلاش موثر داشته باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا مستند سازی عملکرد رده‌های مختلف نیرو‌های مسلح استان را برای ارائه گزارش به ناظران ستاد کل نیرو‌های مسلح خواستار شد و گفت: این گزارش‌ها از ستاد کل نیرو‌های مسلح به محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود و قطعا انتظارات ایشان را فراهم و رضایت شان را تامین می‌کند، همچنین انتظار همکاری مضاعف برای رفع مشکلات و دغدغه‌های عزیزان در اولویت اقدامات است.

دبیر کارگروه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه استان هم با بیان اینکه در بحث مهارت آموزی دوره ها به صورت پیوسته برگزار می‌شود، اما باید خروجی کار به اشتغال منجر شود گفت: از سال ۹۹ که قرارگاه مهارت آموزی در معاونت وظیفه عمومی استان راه اندازی شد با قوت ادامه داشته و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۴ نفر از سربازانی که در طی خدمت گواهی مهارت گرفتند به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد ۴۹ نفر وام دریافت کردند.

سرهنگ امرانی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات در کشور در رتبه اول هستیم ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ با همت جمعی استان ۱۷۸۸ نفر از سربازان منقضی خدمت که در دو محور تاهل و تاریخ ترخیص خدمت در اولویت بندی بودند بر اساس اعتبار تخصیصی به بانک‌ها معرفی شدند که ۷۱۶ نفر توانستند تسهیلات خود را دریافت کنند.

 

نظر شما