شناسهٔ خبر: 6019138 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزیده خوانی

صاحب‌خبر -

   موج تغییر شغل تولیدکنندگان پوشاک| جواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد: قاچاق بی‌رویه پوشاک خارجی و فروش با قیمت پایین‌تر از تولید داخلی به ایران بازار تولیدکنندگان ایرانی را با رکود مواجه کرده و موج تغییر شغل در این صنف تشدید شده است. درودیان توضیح داده است بیش از 100 واحد تولیدکننده پوشاک در بهار امسال و پیش از ماه رمضان درخواست تغییر کاربری واحد تولیدی خود را ارایه کرده‌اند.

  ممنوعیت داروی سرطان‌زا در پرورش ماهی| علیرضا آریان مسئول اداره بهداشت آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان از ممنوع شدن مصرف داروی «مالاشیت گرین اگزالات» در مزارع پرورش ماهی به دلیل خطر سرطان‌زایی آن خبر داد. او توضیح داد: مصرف این داروی قارچ‌کش برای ماهیانی که به مصرف انسان می‌رسد می‌تواند باعث جهش سلولی و ایجاد سرطان شود و خطر انتقال آن به انسان از طریق ماهیان قزل‌آلا بیشتر از سایر انواع ماهی است. براساس تازه‌ترین بخشنامه دامپزشکی با مصرف‌کنندگان داروی مالاشیت گرین اگزالات در مزارع پرورش ماهی برخورد شده و در صورت مشاهده آثاری از مصرف این دارو مزرعه فرد خاطی معدوم می‌شود.

   رشد ۵۰درصدی مصرف انرژی در ایران| اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به مصرف بی‌رویه انرژی در ایران نوشت: مصرف انرژی در ایران طی ۱۰‌سال گذشته رشد ۵۰درصدی داشته است. براساس این گزارش ایران به‌عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت و دومین تولیدکننده گاز در جهان برای کنترل مصرف بی‌رویه انرژی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در دستورکار خود قرار داده است.

   40درصد بیکاران کشور از دانشگاه‌ها می‌آیند| کوروش پرند معاون وزیر کار در تازه‌ترین گزارش‌ها از وضع بیکاری در کشور اعلام کرد: از هر ۱۰۰ مرد فارغ‌التحصیل ۱۳ نفر و از هر ۱۰۰ زن نیز ۳۱ نفر بیکار است و هم‌اکنون ۴۰‌درصد بیکاران کشور از دانشگاه می‌آیند که در سال‌های آینده بیکاری بدتری را تجربه
 خواهند کرد. وی، بیشترین نرخ فارغ‌التحصیلان بیکار را در رشته‌های علوم کامپیوتر و کشاورزی به ترتیب با 27.2‌درصد و ۲۷‌درصد دانست.

 

نظر شما