شناسهٔ خبر: 60182938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جهاد کشاورزی استان اردبیل

مزارع گندم و جو مستعد بیماری های قارچی

جهاد کشاورزی استان اردبیل با توجه به افت محسوس دما و مساعد شدن  شرايط براي ايجاد آلودگي، توسعه و گسترش بيماريهاي قارچي غلات ( گندم و جو) توصیه‌هایی به کشاورزان غله كار گندم و جو استان ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:  پيرو اطلاعيه هاي قبلي به اطلاع مي رساند، ورود توده هواي خنك و رطوبي به استان و پيش بيني تداوم بارندگيهاي متناوب همراه با افت محسوس دما تا اواسط هفته جاري، شرايط را براي ايجاد آلودگي، توسعه و گسترش بيماريهاي قارچي غلات ( گندم و جو)، بخصوص بيماريهاي زنگ زرد و زنگ قهوه اي و سفيدك سطحي مساعد نموده است.

این سازمان تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌های احتمالی ، کشاورزان و باغداران باید ضمن اتخاذ تمهیدات لازم به توصیه‌های فنی کارشناسان عمل کنند.

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به زارعان گندم و جو توصیه کرد نسبت به بازدید مستمر مزارع خود و پایش عوامل خسارت‌زا اقدام کرده و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری‌های مذکور به کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مشاوره با کارشناسان مربوطه و انجام عملیات مبارزه شیمیایی با یکی از قارچ‌کش‌های توصیه شده از دیگر تاکیدات سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل است.

 

نظر شما