شناسهٔ خبر: 60178807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف: برای تدوین هر برنامه‌ای باید شرایط کشور و جهان اطرافمان را دقیق بشناسیم

ما به‌عنوان یک دولت، به عنوان یک نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام (رض) و فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین شرایط موجود برای انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان، هر تصمیمی و هر سیاستی را که می‌خواهیم بگذاریم و اجرایی کنیم، موظفیم که شرایط محیطی خودمان را در حوزۀ داخلی و خارجی به‌طور دقیق و با یک نگاه راهبردی خوب بشناسیم و خوب تحلیل کنیم و دقیق بدانیم که در چه شرایطی هستیم.

صاحب‌خبر -

 دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در همایش بین‌المللی صندوق توسعۀ ملی:

ما به‌عنوان یک دولت، به عنوان یک نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام (رض) و فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین شرایط موجود برای انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان، هر تصمیمی و هر سیاستی را که می‌خواهیم  بگذاریم و اجرایی کنیم، موظفیم که شرایط محیطی خودمان را در حوزۀ داخلی و خارجی به‌طور دقیق و با یک نگاه راهبردی خوب بشناسیم و خوب تحلیل کنیم و دقیق بدانیم که در چه شرایطی هستیم.

 این بسیار مهم و کلیدی است برای برنامه‌ریزی و تنظیم یک برنامۀ پنج‌ساله؛ چه برسد به یک برنامۀ درازمدت طولانی. البته من معتقدم همین برنامۀ پنج‌ساله با توجه به شرایط علم و فناوری و تحولاتی که اتفاق می‌افتد، پنج سال امروز شاید با چند دهه در سال‌های گذشته، به‌لحاظ پیشرفت و تحول در این عرصه‌های علمی و دانش‌بنیان برابری کند.

 

حجم ویدیو: 6.69M | مدت زمان ویدیو: 00:01:45 دانلود ویدیو

نظر شما