شناسهٔ خبر: 60129988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

واکنش روسیه به تحولات اخیر در پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو با دقت تحولات اخیر در پاکستان را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر  «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در توییتی نوشت:«تحولات مربوط به دستگیری "عمران خان" نخست وزیر سابق پاکستان را دنبال می‌کنیم. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم اختلافات را از راه‌های مسالمت‌آمیز حل کنند و امیدواریم که اعتراضات منجر به درگیری جدی نشود و پاکستان به زودی به حالت عادی بازگردد.»

منابع خبری غروب چهارشنبه گزارش کردند که همه موسسات آموزشی در «پنجاب» از پرجمعیت‌ترین شهرهای پاکستان در بحبوحه تشدید شدید تنش‌های سیاسی که باعث تظاهرات خشونت‌آمیز در سراسر کشور شد، تا دو روز آینده تعطیل خواهد بود. در جریان درگیری بین معترضان و نیروهای ظامی، چند نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.

عمران خان برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از «توطئه غرب» خوانده است. وبگاه «اینتل ریپابلیک» در این خصوص گزارش کرد، عمران خان که به اتهام فساد بازداشت شده می‌گوید که بازداشت وی با انگیزه‌های سیاسی رخ داده است و در حالی امروز در جلسه دادگاه حاضر شد که شعله‌های آتش و هرج و مرج با تظاهرات هزاران نفری حامیان وی، سراسر پاکستان را در برگرفته است.

روزنامه «داون» چاپ پاکستان نیز نوشت، وزارت کشور پاکستان روز چهارشنبه استقرار ارتش در «اسلام آباد» و «پنجاب» را برای کنترل اوضاع تایید کرد.

شبکه خبری «راشاتودی» نیز گزارش کرد که شماری از هواداران عمران خان روز چهارشنبه در برخی شهرهای آمریکا در حمایت از وی تظاهرات کردند.

ارتش پاکستان اعلام کرده که پس از دستگیری عمران خان، حملات سازمان‌دهی‌شده به تاسیسات ارتش صورت گرفت و شعارهای ضد ارتش سر داده شد/فارس

نظر شما