شناسهٔ خبر: 60084175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح حساب هزار میلیارد تومانی برای طرح ملی توسعه فیبر نوری/ زارع‌پور: هزینه‌کرد شفاف و تحت‌نظارت خواهد بود

وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی ویراستی خود نوشت حساب توسعه شبکه فیبرنوری با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومان ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در دولت آیین نامه بند س تبصره 7 قانون بودجه تصویب شده است که بر اساس آن یک حساب با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبر نوری اختصاص پیدا می کند.

زارع پور امیدوار است که این تخصیص بودجه تا آخر سال 1402 موجبات هموار سازی مسیر طرح ملی فیبر نوری را فراهم سازد و بدین ترتیب با استفاده از این تامین مالی مسیر ایجاد ده میلیون پوشش تا انتهای سال هموار شود.

به موجب این بند دولت اختیار خواهد داشت تا برای توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها حسابی را با منبع اولیه هزار میلیارد تومان ایجاد کند. محل این  تامین اعتبار از محل اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر منابع قانونی مربوط ایجاد خواهد شد.

منابع موجود در این حساب برای توسعه شبکه فیبر نوری اماکن اداری،تجاری و مسکونی کشور و اتصال به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری هزینه خواهد شد؛ درصورت باقیماندن منابع، امکان انتقال آن به سال بعدی وجود دارد.

قرار است با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت ارتباطات آیین نامه اجرایی بند س حداکثر یک ماه پس از تصویب آن تهیه شود و سپس به تصویب هیات وزیران برسد.

 

همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد و نحوه اجرای این بند را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس ارائه خواهد کرد. این گزارش مواردی مانند میزان منابع، مصارف و تعداد اماکن تحت پوشش و متصل از طریق فیبر نوری را مشخص می کند.

پیش از این وزیر ارتباطات وعده ایجاد پوشش 20 میلیون فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را داده بود.  زارع پور اعلام کرده بود که این میزان پوشش، کشور را حداقل تا سه دهه آینده بیمه خواهد کرد. او تأکید کرده که این هدف‌گذاری تا پایان دولت محقق خواهد شد.

پایان پیام/

نظر شما