شناسهٔ خبر: 60024069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه زنجان ؛

کارگر نیاز حیاتی جامعه برای رشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : کشور زنده و پویا نتیجه تلاش و کار کارگران است .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان ؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران و همچنین سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه گفت: این سفرها می‌توانند همگرایی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش دهد.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: دو ملت ایران و عراق اشتراکات زیادی دارند و لازم است ارتباطات اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور افزایش یابد.
وی همچنین به سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه پس از ۱۱ سال مقاومت امروز نتیجه گرفته است و توافقات سفر رئیس جمهور به سوریه پیام‌های زیادی دارد.
حجت السلام والمسلمین خاتمی به مناسبت‌های اردیبهشت ماه از جمله روزهای کارگر و معلم اشاره و با بزرگداشت این ایام تصریح کرد: ۱۲ اردیبهشت‌ماه بهترین بهانه برای تجلیل از علما است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه اسلام اهمیت و جایگاه والایی برای علم، معرفت و تعلیم قائل است، افزود:شغل معلمی مقدس است و نباید صرفا برای معیشت به آن نگاه کرد و بالاترین ارزش معلمی، تربیت انسان‌ها در تراز انسانیت است.
وی با اشاره به روز کارگر، تصریح کرد: 11اردیبهشت‌ماه به عنوان روز کارگر نام‌گذاری شده است و کشور زنده و پویا نتیجه تلاش و کار کارگران است و جامعه برای پیشرفت و شکوفایی به قشر کارگر نیاز دارد.
حجت السلام والمسلمین خاتمی با بی بدیل توصیف کردن نقش کارگران در هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: این قشر ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
نماینده ولی فقیه در و امام جمعه زنجان به ۱۴ و ۱۸ شوال روزهای بزرگداشت شیخ صدوق و شیخ کلینی اشاره کرد و افزود: فکر و اندیشه‌های این علمای برجسته جهان تشیع روشنگر است.

نظر شما