شناسهٔ خبر: 59996203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست پایان حملات هوایی به غزه

یک مقام ارشد حماس از میانجیگران عربی و بین‌المللی خواست تا حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه را متوقف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) روز چهارشنبه از میانجیگران عربی و بین‌المللی خواست به حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه پایان دهند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا، منابع فلسطینی و اسرائیلی اعلام کردند که اسرائیل طی شبانه روز سه شنبه تا چهارشنبه به مواضع گروه های شبه نظامی فلسطینی به رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نوار غزه حمله کردند
بر اساس بیانیه مطبوعاتی دفتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، وی تلفنی با مقامات مصری و قطری گفتگو کرده و از آنها خواسته هست "به تجاوزات جاری اسرائیل به نوار غزه پایان دهند."
در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این مقام همچنین با تور ونسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه گفتگو کرده و از او خواسته است که اسرائیل را برای پایان دادن به حملات هوایی به نوار غزه تحت فشار قرار دهد.
به گفته منابع فلسطینی، مصر، قطر و سازمان ملل در حال مذاکره فشرده با طرف های فلسطینی و اسرائیلی برای مهار موج کنونی تنش و دستیابی به آتش بس برای پایان دادن به خصومت ها هستند.
به گفته مقامات امنیتی فلسطین و شاهدان عینی، جنگنده‌ها، پهپادها و بالگردهای اسرائیلی طی شبانه روز سه‌شنبه تا چهارشنبه ده‌ها حمله هوایی سنگین به مواضع نظامی حماس در نوار غزه انجام دادند.
مقامات امنیتی تأیید کردند که چندین خانه و مکان مورد اصابت موشک‌های اسرائیلی قرار گرفته و به شدت آسیب دیده‌اند.
همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه، شبه‌نظامیان فلسطینی به شلیک ده‌ها راکت و پرتابه از غزه به سمت جنوب اسرائیل ادامه دادند که منجر به زخمی شدن حداقل 9 اسرائیلی و آسیب رساندن به ساختمان‌ها و خودروها شد.
گروه های فعال فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت شلیک راکت و پرتابه به جنوب اسرائیل را بر عهده گرفتند.
این درگیری ها در واکنش به مرگ خضر عدنان، یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین که پس از اعتصاب غذای 86 روزه در اسراییل در بازداشت بود، انجام شد.
مرگ عدنان در زندان اسرائیل، تنش‌ها را بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها که از ابتدای ژانویه تشدید شده بود، دوباره برانگیخت.

نظر شما