شناسهٔ خبر: 59970700 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لایحه تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد بین ایران و اوراسیا تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه یک فوریتی سند الحاقی تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را بررسی و تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی سندالحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دولت‌های عضو در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت و کلیات این لایحه با ۱۴۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر به تصویب رسید.

نمایندگان همچنین جزئیات این لایحه را که شامل ماده واحده بود، با ۱۳۹ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در دفاع از این لایحه، بیان کرد: منظور از تقویت منطقه آزاد در این موافقتنامه منطقه آزاد فیزیکی و معمول نیست بلکه منظور منطقه آزاد مجازی است و براساس این موافقتنامه کشور‌های عضو می‌توانند از مزایای آن مانند حذف روادید تجاری و ... استفاده کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: یکی از راهکار‌هایی که امروزه منجر به غلبه بر جنگ اقتصاد می‌شود همکاری اقتصادی با کشور‌های همسایه است البته تحقق این مهم مشروط بر ایجاد بستر‌ها است که این دو موافقتنامه‌ها بستر همکاری را فراهم می‌کند.

نظر شما