شناسهٔ خبر: 599378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله مقتدایی تأکید کرد:

حوزه علمیه برای آموزش فراگیر قرآن اهتمام بیشتری داشته باشد

قم - خبرگزاری مهر: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خواستار اهتمام بیشتر حوزه برای آموزش فراگیر قرآن به توده‌های مردم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مرتضی مقتدایی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی انجمن قرآن پژوهی حوزه که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: انجمن خدمات خوبی در زمینه تخصصی داشته و دارد و یکی از ماموریت‌های آن است اما لازم است اهتمام بیشتری نسبت به آشناسازی مردم با قرآن داشته باشند.

وی با تقدیر از برنامه‌های تخصصی انجمن ادامه داد: باید نکات اخلاقی و اعتقادی آیات قرآن به ویژه داستان‌های قرآنی استخراج و سبک زندگی مردم را براساس این مطالب تعریف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه قرآن گنجینه عظیم است، گفت: کتب روایی اهل قرآن را دارای بالاترین رتبه در دنیا و آخرت بعد از انبیاء و علما می‌دانند و این جایگاه برای اقشار دیگر بیان نشده است.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: در برخی روایات اهل قرآن و حاملان آن را عارفان بهشت نامیده‌اند البته حاملان قرآن تنها اختصاص به حافظان و قاریان ندارد بلکه همه اهل قرآن را شامل می‌شود.

آشنایی طلاب باید با قرآن افزایش یابد

همچنین معاون بین الملل حوزه علمیه در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: جمعی از استادان حوزه برای پر رنگ شدن قرآن در دروس حوزه طرح ده ساله‌ای ارایه کردند که به جایی نرسیده و ما از آیت الله مقتدایی می‌خواهیم آن را پیگیری کنند.

حجت الاسلام محمدحسن زمانی افزود: تصویب این طرح در شورای عالی حوزه‌های علمیه باعث می‌شود تا صبغه قرآنی در حوزه پررنگ شود و اتهامات دیگران مبنی بر کم توجهی حوزه‌های شیعه به قرآن رفع می‌شود و انتظار هم از حوزه همین است.

وی شیعیان را وارث اصلی قرآن دانست و تاکید کرد: آشنایی طلاب باید با قرآن افزایش یابد.

فعالیت بیش از 80 محقق قرآنی در دارالقرآن علامه طباطبایی

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی همچنین در سخنانی با بیان اینکه این گردهمایی با همکاری انجمن قرآن پژوهی برگزار شده است، گفت: این انجمن دارای بیش از 80 محقق قرآنی است.

مرتضی نجفی قدسی تصریح کرد: این انجمن در فعالیت چند ساله خود تاکنون 20 نشست علمی، کارگاه آموزشی و مراسم نکوداشت علامه معرفت برگزار کرده است.

وی از حمایت علما و مراجع از فعالیت‌های این دارالقرآن علامه طباطبایی به ویژه آیت الله مقتدایی حمایت کرد.

 

نظر شما