شناسهٔ خبر: 59863505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وعده بهره‌برداری از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) مشهد تا ۲ سال آینده

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم(ص) سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،امیرپرویز توسلی، امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه درمانی و در حال ساخت بیمارستان 540 پیامبر اعظم(ص) مشهد، اظهارداشت: مباحث و موضوعات توسعه‌ای مناطق حاشیه شهر مشهد طبق تاکیدات مقام معظم رهبری در حال پیگیری و اجرا بوده که در حوزه سلامت روی ساخت و تجهیز پروژه‌های بهداشتی و درمانی به‌طور ویژه کار شده و یک مورد آن بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) بولوار بصیرت مشهد بوده، پروژه‌ای که هم‌‎اکنون در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: این پروژه از سال 1395 برنامه‌ریزی‌اش انجام شد، اما به جهت اختلافات موجود با مسئولان حوزه شهری به تعویق افتاد و از سال 1400 آغاز شد، ایجاد این بیمارستان در این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما ضمن تقدیر از مسئولان شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی، از مسئولان شهرداری مشهد می‌خواهیم که در بحث صدور پروانه‌ها مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پیش از بیمارستان پیامبر اعظم(ص) نیز ساخت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی 400 تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد را در انتهای بولوار ابوریحان مشهد داشتیم، خاطرنشان کرد: ما در حوزه سلامت نگاه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر مشهد داریم تا ساکنان این مناطق خدمات درمانی موردنیازشان را در نزدیک‌ترین مرکز درمانی به محل سکونتشان دریافت کنند.

 توسلی افزود:در بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) بخش‌هایی نظیر درمانگاه، اورژانس، آزمایشگاه، مردان، زنان، نوزادان، بستری، جراحی، قلب، داخلی، عفونی، CCU، ICU و تصویربرداری دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بازدید حجت‌الاسلام پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی وعده دادیم که اگر اعتبار 150 میلیارد تومانی تخصیص یابد بخش اورژانس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) تا یک سال دیگر آماده افتتاح خواهد بود، گفت: اعتبار کلی این پروژه درمانی 2400 میلیارد تومان بوده و در اعتبارات سال 1402 رقم کمی برای آن دیده شده که امیدواریم این رقم افزایش یابد و ما در جلساتی که با مسئولان استانی و کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم این موضوع را پیگیری می‌کنیم، اعتبار امسال 40 میلیارد تومان است و با 150 میلیارد تومان وعده داده شده از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی به 190 میلیارد تومان می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه اسکله پروژه بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) به‌خوبی انجام شده و پیشرفت آن 25 درصد بوده و عدد کلی آن نیز 8 درصد است، بیان کرد: ما در شهر مشهد 3 هزار تخت بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) کم داریم که 540 تخت آن تا پایان سال 1404 فعال می‌شود و مابقی هم ان‌شاالله پیگیری می‌شود که 2 هزار تخت در 2 بیمارستان هزار تختی فعال شود، یکی از این بیمارستان‌ها در اراضی زکریا و در نزدیکی بیمارستان‌های اکبر و ولایت بوده و دیگری هم در حال پیگیری است که محل آن در محدوده بیمارستان ابن سینا است.

 توسلی اضافه کرد: پروژه وقتی به پیشرفت 75 درصد برسد پیگیر تجهیزات مورد نیاز آن خواهیم بود تا همزمان با اتمام پروژه در بحث عمرانی، بعد تجهیزاتی آن هم آماده باشد و زمینه آغاز به کار آن در جهت خدمت‌رسانی شایسته به مردم فراهم شود.

وی با ذکر این نکته که بیمارستان 420 تختخوابی اعصاب و روان غروی در غرب مشهد پیشرفت 30 درصدی داشته که این مرکز درمانی در منطقه الهیه قرار دارد و هم‌اکنون پیگیر تخصیص اعتبارات برای ادامه ساخت این پروژه هستیم، تاکیدکرد: ما معتقدیم که برنامه مولدسازی‌های حوزه سلامت اگر به‌صورت 100 درصد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شود اثرپذیری و نتیجه‌گیری بهتری در به‌روز‌رسانی‌ها و خدمات‌رسانی‌های بیشتر و بهتر به مردم خواهد داشت.

امکان افزایش 10 تا 20 درصدی ظرفیت تخت بیمارستان پیامبر اعظم(ص) 

در این بازدید علی رحیمی، مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت:پروژه بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) با اعتبارات دولتی در حال ساخت است و بودجه هزینه شده در این پروژه تا این لحظه از محل اعتبارات ملی، استانی و دانشگاهی بوده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در این پروژه درمانی از ظرفیت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت استفاده نشده، اما این آمادگی را داریم تا همانند سایر پروژه‌های حوزه سلامت از این ظرفیت عظیم بهره‌مند شویم.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه ما این آمادگی را داریم که در صورت نیاز ظرفیت 540 تخت بیمارستان پیامبر اعظم(ص) را افزایش دهیم، گفت: ما در گذشته هم افزایش 10 تا 20 درصدی پروژه‌های بیمارستانی را داشتیم که در خروجی آن 200 تخت بیمارستان ولایت به 240 تخت، 320 تخت بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به 400 تخت و 560 تخت بیمارستان امام رضا(ع) به 610 تخت رسید و این آمادگی را داریم که 540 تخت بیمارستان پیامبر اعظم(ع) را هم به 720 تخت افزایش دهیم.

رحیمی با بیان اینکه ما برای ساخت ابتدا 1400 میلیارد تومان اعلام کردیم که اکنون این عدد با افزایش هزار میلیارد تومانی به 2400 میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: به طور متوسط برای هر تخت 4.5 میلیارد در بحث ساخت هزینه می‌شود و برای تجهیزات آن هم با توجه به نوسانات قیمتی عدم ثبات قیمت‌ها نمی‌توان رقمی دقیقی را اعلام کرد، اما با قیمت‌های فعلی یک میلیارد تومان برای تجهیزات هر تخت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در بیمارستان امام رضا(ع) بخش جراحی 5 در حال اصلاح است و توسعه اتاق عمل، ICU و کلینیک این مرکز درمانی هم با همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در حال به‌روزرسانی است؛ همچنین برای بیمارستان قائم(عج) هم تکمیل، تجهیز و به‌روزرسانی کلینیک ویژه، اورژانس، اتاق عمل و بخش جراحی توراکس با اعتبار دولتی و همکاری خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در حال انجام است.

بیمارستان پیامبر اعظم(ص) با متراژ 58 هزار مترمربع و در 2 فاز ساخته می‌شود

همچنین سیدمهدی صداقت، رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: پروژه بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) از اوایل اردیبهشت ماه سال 1401 وارد فاز اجرایی شد و تاکنون بیش از یک چهارم فاز نخست آن پایان یافته است.

وی افزود: این پروژه درمانی در 2 فاز و در متراژ 58 هزار مترمربع ساخته می‌شود که تا این لحظه 30 درصد فاز اول و 8 درصد مجموع به اتمام رسیده است.

رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) از زمان شروع رسمی کار تاکنون فعال بوده و تحت شرایطی تعطیل نشده است، بیان کرد: در این پروژه بیمارستانی 4200 تن میلگرد استفاده شده است و در ساخت آن از بهترین مصالح ساختمانی استفاده شده است، ما در این پروژه ریسک کار را پایین آوردیم و با توجه به سرعت قابل قبول اجرا تا پایان سال جاری اسکله آن به اتمام می‌رسد.

صداقت خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برای اتمام کل پروژه بیمارستان 540 تختخوابی پیامبر اعظم(ص) زمستان سال 1404 بوده و به امید خدا برای دهه مبارک فجر آن سال آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این بیمارستان 540 تختخوابی 2 حوزه زنان و طب اورژانس به طور ویژه دیده شده، اما در این مکان تمامی خدمات درمانی را ارائه می‌دهد و اینگونه نخواهد بود که صرفاً روی یک گروه خاص از بیماران فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/282/ن

نظر شما