شناسهٔ خبر: 5977573 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آخرین خبر ها از شهر کوبانی

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد عناصر گروه تکفیری تروریستی داعش سحرگاه امروز (پنجشنبه) مرکز شهر کوبانی سوریه در نزدیکی مرز ترکیه را مورد حمله قرار دادند که در اثر آن دست کم 8 نفر کشته و 38 نفر دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
ایرنا: عناصر گروه تروریستی داعش با نفوذ به شهر کوبانی و انفجار کامیون حامل مواد منفجره، موجب مرگ شهروندان شده اند.

آناتولی به نقل از منابع محلی گزارش داده است درگیری ها از سحرگاه امروز در مرکز شهر شدت یافته و شماری از مصدومین حمله اولیه داعش برای مداوا به ترکیه آورده شده اند.

کوبانی بعد از درگیری های چهار ماهه در اواخر ژانویه سالجاری (بهمن ماه گذشته) آزاد شده و به دست نیروهای کرد سوری افتاده بود.

بنابراین گزارش، عناصر داعش از شمال و جنوب به شهر کوبانی وارد شده و با منفجر کردن کامیون، با نیروهای محلی در این شهر شروع به درگیری کرده اند.

این حمله درحالی صورت می گیرد که در چند روز گذشته در پی حملات شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه و حمایت هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، داعش از تل ابیض نقطه استراتژیک مهم در شمال سوریه و نزدیکی خاک ترکیه عقب نشینی کرده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری تحلیلی تی 24 مدعی شده بود که به دنبال این حمله، عناصر داعش با تراشیدن ریش های خود، با عنوان آوارگان سوری وارد خاک ترکیه شده اند.

نظر شما