شناسهٔ خبر: 59760231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گردان‌های القسام جزئیات جدیدی از عملیات قهرمانانه خود در ۲۰۱۴ منتشر کرد

زینب غلامی

رسانه‌های نظامی گردان‌های عزالدین القسام جزئیات جدیدی را از عملیات «ابومطیبق» که توسط قهرمانان گردان‌های القسام در نبرد «العصف المأکول» در سال ۲۰۱۴ انجام شد، فاش کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، این جزئیات در جریان یک برنامه رادیویی با عنوان "پیشانی افتخار... تعقیب از پشت خطوط" منتشر شد که توسط رسانه‌های فلسطینی با همکاری رسانه‌های نظامی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس روز سه شنبه پخش شد.

در این قسمت آمده است: «در جریان نبرد العصف المأکول، اطلاعات نظامی گردان‌های القسام ریزش‌هایی را در خاک یکی از تونل‌های شرق استان مرکزی شناسایی و بلافاصله این موضوع را به اطلاع فرماندهی رساندند. یگان نخبه با هدف اطمینان از موفقیت مأموریت‌های رزمی، گسترش آن و دستیابی به سطح بالایی از آمادگی و آمادگی رزمی تشکیل شد.»

گردان‌های القسام اعلام کرد: در سحرگاه ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۴ مبارزان توانستند ورودی تونل را باز کنند و شور و شوق در دل‌هایشان ایجاد شد و با وجود اینکه ساعت‌ها و روزها به طور مداوم کار می‌کردند برای انجام وظیفه جهادی خود آماده بودند.

شهید احمد نظمی سعده از ترس کنار گذاشتنش از مأموریتی که به او محول شده بود، بیماری خود را در داخل تونل پنهان کرد و از سمت شمال در مقابل جیپ ایستاد و اولین گلوله را به سمت جیپ شلیک کرد. سپس مبارز دیگری با یک گلوله دیگر به جیپ دوم هجوم آورد و جیپ کاملاً متوقف شد. بعد از توقف جیپ مبارزان از هر طرف به سمت دو جیپ آتش گشودند و با هشت راکت آن را مورد هدف قرار دادند.

این گردان‌ها اعلام کردند که «مبارزانی که به پایگاه ابومطیبق حمله کردند به سه گروه تقسیم می‌شدند: گروه اول برای محاصره تانک، گروه دوم برای محاصره نفربر و گروه سوم برای تخریب سامانه‌های برج واقع در پایگاه. مبارزان شب را در انتهای خروجی تونل سپری کردند، سپس قبل از طلوع آفتاب تجهیزات خود را چک کردند و در حالی که روزه بودند مشتاق انجام وظیفه جهادی خود بودند.»

به گفته گردان‌های القسام، در طول راه، آنها تعجب کردند که محل خوابی برای سربازان در میان بوته‌ها وجود دارد، بنابراین سعد دو نفر از مبارزان را مأمور محاصره خوابگاه کرد، سپس برای حفظ هدف اصلی حمله راه خود را ادامه دادند.

این گردان‌ها گفتند: «مبارزان با پای پیاده محل درگیری را ترک کردند و به دروازه السرحی رسیدند و یکی یکی از آنجا خارج شدند و آخرین آنها مبارزی بود که امنیت عملیات عقب نشینی را تأمین می‌کرد. وی جیپی را که به دروازه السرحی نزدیک شده بود، پس از تعقیب و هدف قرار دادن با مسلسل مجبور به عقب نشینی کرد.»

در این عملیات شهید احمد نظمی سعده به شهادت رسید. فرمانده حسن الخمیسی چند روز پس از بازگشت از عملیات به شهادت رسید و اما شهید «ابو جواد» احمد ابومعیلق، شش سال پس از شرکت در عملیات درگذشت.

گردان‌های شهید عزالدین القسام پیشتر اعلام کرد که توانسته الگوی بی نظیری را در این نبرد ارائه دهد که این به دلیل نبردها با دشمن و گرفتن درس‌ها از آن و تبدیلش به سیاست‌ها و دکترین آموزشی و روش‌های جنگی است.

کارشناسان نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که تجربه نبرد ۲۰۱۴ در غزه بدترین تجربه در مدیریت نیروی زمینی بود، زیرا ارتش در بسیج نیروهای خود و آماده شدن برای ورود زمینی تاخیر کرد.

۱۲ رزمنده مقاومت از گردان‌های القسام ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۴، توانستند از طریق یک تونل از پیش آماده شده به منطقه الأحراش در پشت پایگاه نظامی ابومطیبق که یک پایگاه برای شناسایی در نظر گرفته شده بود، نفوذ کرده و عملیات هلی برن را در پشت خطوط دشمن انجام دهند.

القسام در آن زمان نتیجه این عملیات را کشته شدن هفت سرباز اعلام کرد که هشتمین آنها در منطقه الأحراش هدف قرار گرفت. این در حالی بود که رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند چهار افسر ارتش در جریان این عملیات بعد از نفوذ رزمندگان مقاومت از گردان‌های القسام به نزدیکی شهرک سدیروت کشته شدند.

انتهای پیام

نظر شما