شناسهٔ خبر: 59741189 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صحرایی: احتمالا قیمت کتب درسی افزایش یابد/ بارگذاری مدارک معلمان در سامانه رتبه بندی تا پنجم اردیبهشت ادامه دارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت سفارش کتاب درسی به زودی آغاز خواهد شد؛ اگر یارانه کاغذ را به همان صورتی که مدنظر ماست ندهند ممکن است قیمت کتب درسی افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق‌های نهضت سواد آموزی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مصوبه هیئت وزیران در این باره مربوط به سال ۹۳ بوده مبنی بر اینکه کسانی که باسواد می‌شوند ۲۰ درصد از سرانه باسوادی را به عنوان تشویقی دریافت کنند.این مشوق یکبار در سال ۹۴ پرداخت شد اما دیگر ادامه پیدا نکرد. ما توانستیم اواخر سال یک بودجه ۲۰ میلیارد تومانی بگیریم و به این ترتیب تشویقی افرادی که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ باسواد شده‌اند را امروز واریز کردیم.

صحرایی اعلام کرد: مبلغ مشوق در  سال ۹۹، یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال و در سال ۱۴۰۰، دومیلیون و ۶۰ هزار ریال تعیین شده بود که حدود ۹۰ هزار نفر مشمول بودند که این مبلغ را دریافت کردند.

وی درباره زمان ریشه کنی بی‌سوادی گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی به طور مطلق امکان پذیر نیست، اما وضعیت سواد در کشور خوب است. هدف آرمانی ما ریشه کنی کامل بی‌سوادی است، اما دلایل مختلفی وجود دارد و گاهی اتفافاتی می افتد که ممکن است مانعی ایجاد کند اما تلاش ما در همین راستاست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: فرایند اعتراض آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه فراهم شد و در  ۱۰ استان کار در حال انجام است؛ تا پنجم اردیبهشت ماه اطلاعات دریافت خواهد شد، سپس ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند.بازنگری آیین نامه که قول ما به معلمان بوده است را شروع کردیم و با پایش رتبه‌ها و مشخص شدن نتایج اعتراضات، اصلاحات انجام خواهد شد.

صحرایی درباره تعویق ثبت سفارش کتب درسی گفت: ثبت سفارش کتاب درسی به زودی آغاز خواهد شد. مسئله ای درباره قیمت داریم و اگر یارانه کاغذ را به همان صورتی که مدنظر ماست ندهند ممکن است قیمت کتاب بالا برود که رئیس جمهور دستور داد قیمت کتاب درسی نباید غیرمتعارف بالا برود و در حال رایزنی هستیم تا قیمت کتاب منطقی شود.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما