شناسهٔ خبر: 59683955 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به دنبال حمایت از شرکت‌های خلاق در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: قطعاً یکی از برنامه‌های ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توجه به شرکت‌های خلاق و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی درباره بازدید از مجموعه قرآن بنیان نمایشگاه قرآن اظهار کرد: نمایشگاه قرآن امسال میزبان تعدادی شرکت‌ دانش‌بنیان بود که محصولاتی با موضوعات معارفی عرضه کرده‌اند.

وی افزود: اگر نگاهی عمیق به قرآن داشته باشیم در زمانی که پیغمبر خدا (ص) مبعوث می‌شوند، علم روز آن زمان، علم ادبیات و فناوری روز، شعر و ادبیات بوده است. وقتی خدا می‌خواهد با بشر حرف بزند و معجزه ای زیبا عرضه کند، با زبان ادبیات، موضوعات را عرضه می‌کند، پس خدا وقتی می‌خواهد با بشر صحبت کند سراغ فناوری و نوآوری می‌رود.

معارف قرآن و اهل بیت را باید با زبان روز به جامعه عرضه کنیم
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: زبان فرهنگ و نوآوری همیشه زبان تحت تاثیر قرار دهنده مردم است، پس انسان ذاتاً به دنبال نوآوری و نو شدن است. بشر وقتی حرف و روش نو می‌بیند جذب می‌شود، بنابراین پیامبر اکرم (ص) هم قرآن را با فناوری ادبیات عرضه کرد.

دهقانی فیروزآبادی اضافه کرد: امروز پس از گذشت ۱۴۰۰ سال از نزول قرآن، فناور‌های متعدد با محتوا‌ی ویدیویی، تصویری، صوتی و هزاران تکنولوژی دیگر توسعه پیدا کرده است، ما معتقدیم کلام خدا و محتوایی که خدا به حضرت محمد (ص) نازل کرده همیشه نو است و این هنر ماست که در هر عصر و زمانه ای ، فرزند زمانه باشیم و آنچه را قرآن و اهل‌بیت (ع) برای ما بیان می‌کنند به زبان روز به جامعه عرضه کنیم.

شرکت‌های دانش بنیان وظیفه دارند محتوا‌های قرآن را در قالب روز عرضه کنند
وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های خلاق نیز بزرگترین رسالت‌شان این است که حرف‌های تازه و محتوا‌های قرآن و بیانات اهل‌بیت (ع) را در قالب‌ها روز، جذاب و جدید به مردم عرضه کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: قطعاً یکی از برنامه‌های ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توجه به شرکت‌های خلاق و فرهنگی است، در بسیاری از کشور‌ها تا ده درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به اقتصاد خلاق آن‌هاست، کشوری همچون ایران که سابقه فرهنگی و تاریخی و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی دارد قطعا یکی از فرصت‌های آن رفتن به سمت اقتصاد خلاق است.

دهقانی فیروز آبادی اضافه کرد: شرکت‌هایی که امروز در نمایشگاه قرآن شاهد حضور آن‌ها هستید با مدیران آن‌ها در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جلساتی را داریم تا بسته‌هایی حمایتی برای توسعه بازار و کمک به توانمندسازی شرکت‌ها ارائه شود تا بر این اساس قبل از پایان امسال شاهد اجرایی شدن طرح‌های آن‌ها باشیم.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته ۲۵ فروردین با شعار «می‌خوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران به کار خود پایان داد.

نظر شما