شناسهٔ خبر: 59654180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید رهبران مقاومت بر ادامه مبارزه تا آزادسازی فلسطین

رهبران مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن، عراق و بحرین امروز در مراسم مجازی «منبر القدس» بر ادامه مبارزه با دشمن صهیونیستی برای آزادسازی فلسطین و قدس اشغالی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، رهبران محور مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن، عراق و بحرین در مراسم «منبر القدس» امروز(پنجشنبه 24 فروردین) سخنرانی کردند.

 

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: قدس عنوانی است که فلسطین را خلاصه می کند. در اینجا ما این روز را جش می گیریم و مناسبت بزرگی را برپا می کنیم که در آن بروحدت امت‌ اسلامی حول محور قدس و مسجد الاقصی تاکید می کنیم.

 

النخاله می گوید: امام خمینی الهام بخش بزرگی بود، هنگامی که روز قدس را اعلام کرد، زیرا این عنوان چکیده‌ای از فلسطین است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین دوباره بر ادامه جنگ تا آزادسازی این سرزمین و پاکسازی قدس از وجود اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی افزود: ملت مجاهد و مبارزان قهرمان فلسطین که در سراسرفلسطین و کرانه باختری پراکنده شده اند، گردان‌های مبارزشان امروز سپر قدس هستند.

النخاله در پایان سخنانش گفت: ما در روز قدس تاکید می کنیم که امت ما واحد، پیام ما واحد و قدس موعد ماست. قدس به خواست خدا موعد ما با پیروزی باقی خواهد ماند.

 

شیخ عیسی قاسم: بحران‌ها مردم بحرین را از فلسطین منحرف نمی کند

شیخ عیسی قاسم، مرجعیت شیعیان بحرین تاکید کرد: مسجد الاقصی و مسجدالحرام در اعماق احساسات امت اسلامی و همه مذاهب اسلامی جای دارند و در تکریم آنها اتفاق نظر دارند.

وی گفت: ملت بحرین می دانند که مسئله فلسطین، مسئله مسلمانان است. پیروزی در آن رحمتی برای همه بشریت است، هرچند غرق در بحران باشند.

شیخ قاسم افزود: بحران‌ها ملت بحرین را از هرچیزی که منافع فلسطین و مسایل حق و عدالت را تحت تاثیر قرار می دهند، منحرف نمی کند.

مرجعیت شیعیان بحرین به جوانان مقاومت در کرانه باختری وهمه مبارزان در فلسطین تبریک گفت.

 

مزهر: باید بر راهبرد مقاومت که از کرانه باختری آغاز می شود، تاکید کنیم

جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین گفت: روز قدس مناسبتی است که در آن وحدت ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان متبلور می شود و حول محور مسئله قدس تجسم می یابد.

مزهر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران که در حمایت نظامی، لجستیکی و سیاسی از آرمان فلسطین متوقف نشده است، تشکر کرد.

وی افزود: جبهه مردمی آزادسازی فلسطین معتقد است که عوامل پیروزی بر دشمن صهیونیستی باتوجه به بحران موجودیت آن آشکارتر شده است.

معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین بر لزوم مقابله با رویکرد شهرک سازی، تقویت پایداری ملت فلسطین و حمایت از مقاومت در کرانه باختری و ادامه مبارزه و تشدید مقاومت تاکید کرد.

مزهر بر ضرورت راهبرد مقاومت از کرانه باختری تاکید کرد و این مسئله را مستلزم تلاش همگان دانست.

وی همچنین گفت: حمایت از فلسطین به ما این اطمینان را می دهد که فلسطین از دریا تا رودخانه اش آزاد خواهد شد.

 

الصمیدعی: ملت عراق با دل و جان با شما هستند

شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی عراق تاکید کرد: ترجیح این است که خطبا و ائمه مساجد و جوانان روز قدس را به عنوان روز تجمع برای حمایت از قدس قرار دهند.

وی افزود: ما امیداریم که نزد حاکمان عرب مانند جوانان فلسطینی، وجدان و شجاعت داشته باشند.

مفتی عراق به جوانان مجاهد در فلسطین گفت: ملت عراق با دل و جان‌شان با شما هستند.

 

الشیخ صبری: قدس محور فلسطین و جهان اسلام است

شیخ عکرمه صبری، رئیس هیئت عالی اسلامی در قدس گفت: این روز، روز قدس است که قطب نما باید پیوسته و همیشه به سمت آن باشد. قدس محور فلسطین و محور جهان اسلام است.

 

عطاالله حنا: قدس به همه ما سپرده شده است

عطاالله حنا، اسقف اعظم روم ارتدوکس در قدس اشغالی، گفت: قدس امانتی به گردن همه ماست. اتحاد ما قدرتی برای ماست. ما در این سرزمین مقدس متحد بودیم و خواهیم ماند.

عطاالله حنا افزود: هرکسی به الاقصی حمله کند و مسلمانان را از رسیدن به اماکن مقدسات‌شان باز می دارد، همان کسی است که علیه مسیحیان توطئه می کند.

وی همچنین از همه مراجع دینی اسلامی و مسیحی خواست برای حفظ قدس مشورت و تعامل داشته باشند.

اسقف اعظم روم ارتدوکس در قدس تاکید کرد که روز قدس همان روزی است که به همه مسئولیت‌هایشان را درقبال قدس اشغالی یادآوری می کند و هیچ حقی ضایع نمی شود.

عطاالله حنا افزود: کسانی هستند که امیدوارند مصیبت جدیدی برای تخلیه فلسطین رخ دهد، اما ما در قدس و مقدسات آن باقی می مانیم.

 

الخزعلی: وقتی عراق قدرتمند برگردد، یعنی فلسطین خوب خواهد شد

شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق گقت: مشخص شد که همه تلاش‌های استکبار جهانی برای حمایت از رژیم صهیونیستی از جمله عادی سازی نتیجه نداده و نخواهد داد.

الخزعلی افزود: فلسطینی‌ها امروز موشک‌ها هوشمند و پهپاد به جای سنگ دراختیار دارند.

وی ادامه داد: عراق نقطه عطف خطرناک و مرحله دشواری را پشت سرگذاشته است. کسانی بودند که تلاش کردند عراق را از حمایت از مسایل امت اسلامی بازدارند.

الخزعلی تاکید کرد: هنگامی که عراق قدرتمند برگردد یعنی اینکه فلسطین خوب خواهد شد وقدس نیز خوب خواهد بود.

 

ناجی: اوضاع در کرانه باختری ملتهب است

طلال ناجی، دبیرکل جبهه مردمی آزادی فلسطین- فرماندهی کل، گفت: روز جهانی قدس با حضور ملت ما در فلسطین اشغالی که هر روز از جنایات دشمن رنج می برند، برگزار می شود.

ناجی گفت: ما به یاد داریم که امام خمینی(ره) باوجود مسئولیت‌های سنگینی پس از پیروزی انقلاب برعهده داشت، اما فلسطین اولین دغدغه‌هایشان بود.

وی افزود: آن خیزشی که کرانه باختری شاهد آن است از برکت شهید سردار قاسم سلیمانی است.

ناجی گفت: وضعیت در کرانه باختری ملتهب است، مردم ما در کرانه باختری شهید تقدیم می کنند و در مقابل شهرک نشینان ایستادگی می کنند.

 

مادر شهید ابراهیم النابلسی: اراده مقاومت شکسته نمی شود

مادر شهید ابراهیم النابلسی گفت: روز قدس، روز مقابله و آزادی سازی فلسطین از دست صهیونیست‌های متجاوزگر است.

مادر شهید ابراهیم النابلسی بر شهدا و دلیرمردانی که در مقابل اشغالگران می ایستند، درود فرستاد و تاکید کرد: اراده مقاومت شکسته نخواهد شد.

 

جردات: تحقق شعار «ما در قدس نماز می خوانیم» نزدیک است

 

خالد جردات، یکی از رهبران برجسته در کرانه باختری گفت: هرسال که می گذرد، همه مطمئن می شوند که بیت المقدس عنوانی برای مجاهدانی است که آتش بس نمی دانند.

جردات افزود: محور شرارت برای یهودی سازی قدس و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم تلاش می کند، درحالی که محورخیر باهروسیله از آن دفاع می کند.

وی حمایت و پشتیبانی ایران از ملت فلسطین و مقاومت آن در همه زمینه قدردانی کرد.

جرادات تاکید کرد: تحقق شعار«ما در بیت المقدس نماز خواهیم کرد» نزدیک است.

 

سید عبدالملک حوثی: ما امت اسلامی را به برپایی روز جهانی قدس فرامی خوانیم

سید عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: روز جهانی قدس فرا می رسد تا احساس جهاد باقی بماند و طرد اسرائیل در قلب مسلمانان به منظور بیداری ملت‌های اسلامی زنده بماند.

حوثی افزود: روز قدس به ملت ها برای بینش صحیح به منظور رسیدن به نتیجه اجتناب ناپذیر در وعده الهی برای تحقق پیروزی قاطع کمک می کند.

وی ادامه داد: ملت یمن به طورعملی به دنبال حضور در کنار آزادگان جهان در نبرد سرنوشت‌ ساز هستند.

رهبر جنبش انصارالله گفت: جهاد با دشمن صهیونیستی و هیمنه آمریکا رکن اصلی در پروژه ماست.

وی گفت: ترس و نگرانی شدید صهیونیست‌ها از نهضت ملت ما و تلاش خستگی ناپذیر آنها برای تقویت توان نظامی شان آشکار شده است. همانطور که در این مرحله مشخص شده است که مراحل زوال و شمارش معکوس برای پایان موجودیت صهیونیستی از قبل آغاز شده است.

حوثی در پایان از امت اسلامی خواست تا روز جهانی قدس را برگزار کنند.

 

هنیه: همه فلسطین لانه شیر است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ما روز جهانی قدس را که توسط امام خمینی(ره) برپا شد، برپا می کنیم.

هنیه افزود: مسجد الاقصی دربرابر زورگویانی که می خواهند آثار آن را تغییر دهند و تقسیم زمانی و مکانی اعمال کنند، قد علم می کند. صهیونیست‌ها در مقابل دوربین‌ها حرمت مسجدالاقصی را زیرپا می گذارند.

وی ادامه داد: اعتکاف در مسجد الاقصی امروز جهاد است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت سه متغیر مهم را رصد می کندکه  آینده این درگیری و حل و فصل آن را به نفع ملت ما و امت ما تضمین می کند.

هنیه تاکید کرد: اولین متغیر این است که کرانه باختری با مقاومت زنده شده است و ملت داخل و خارج از فلسطین همان سنگرهای پیشرفته در حفاظت از قدس و الاقصی هستند.

وی درباره متغیر دوم گفت: همان چیزی است که رژیم صهیوینستی از شکاف و تفرقه در مسیر فروپاشی و نابودی زیرساخت‌های سیاسی خود و رسیدن به نابودی اش از سرزمین فلسطین شاهد آن است.

هنیه درباره متغیر سوم گفت: ما با نظم بین المللی جدیدی روبه رو هستیم که در آن قطب‌ها صعود و سقوط می‌کنند. دوره‌ای که از کاهش نفوذ آمریکا در جهان خبر می دهد.

وی افزوود: براساس این متغیرات می گویم که ما در موقعیت پیشرفته‌ای قرار داریم و اسرائیل از تمام فلسطین بیرون خواهد آمد.

هنیه تاکید کرد: اسیران ما با پایداری‌شان نبرد اسیران را رقم زدند که همان پیام مردم ما در روز جهانی قدس است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان مقاومت دلاورانه تبریک گفت و افزود: همه فلسطین لانه شیر است.

 

سید نصرالله: کرانه باختری امروز به حق سپر قدس است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: روز به روز تاکید می شود که برپایی روز جهانی قدس بخشی از نبردی است که ملت ما برای آزادی فلسطین وارد آن می شود.

نصرالله افزود: جهان پیوسته به سوی نظم جهانی چند قطبی یعنی پایان هژمونی یک قطبی که ایالات متحده آمریکا نماینده آن است، در حرکت است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: محور مقاومت امسال شاهد شکست پروژه‌های تروریسم و تجاوزکارانه و آغاز تنش زدایی بین کشورهای منطقه با گزینه های آتش بس و گفتگو و خروج محور مقاومت از مصیبت‌های سال‌های گذشته با قدرت و انسجام است.

وی تاکید کرد: جهت گیری برای حل مشکلات زیربنایی به جلوگیری از فتنه افکنی و درگیری‌های داخلی که دشمن روی آن حساب کرده بود، کمک می کند. این تفاهم‌ها بر پروژه‌های عادی سازی تاثیر می‌گذارد.

نصرالله در جریان سخنان خود به اختلافات موجود امروز در رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اختلافات در 50 سال گذشته سابقه نداشته است.

وی گفت: توانمندی‌های رو به رشد مقاومت در نوار غزه و حضور فلسطینی‌ها دراطراف آن، محور مقاومت را با نتایج درگیری در دایره اطمینان قرار داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: کرانه باختری امروز به حق سپر قدس و مردم آن است. پیر و جوان خط مقدم دفاع از مقدسات را تشکیل می دهند.

سید حسن نصرالله در پایان گفت: آنچه باید در محور مقاومت ما را مشغول کند، این است که چگونه حمایت و پشتیبانی کنیم تا مقاومت در کرانه باختری و فلسطین ادامه یابد.

 

پایان پیام/44

نظر شما