شناسهٔ خبر: 59495023 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

شرایط واردات کامیون دست دوم بر اساس قانون بودجه 1402

در قانون بودجه سال 1402 شرایط واردات انواع ناوگان سنگین و نیمه سنگین دست دوم شامل کشنده، اتوبوس ، کامیون و ... با عمر کمتر از پنج سال مشخص شده است.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

در قانون بودجه سال 1402 شرایط واردات انواع ناوگان سنگین و نیمه سنگین دست دوم  شامل کشنده، اتوبوس ، کامیون و ... با عمر کمتر از پنج سال مشخص شده است.

به گزارش تین نیوز،  در تبصره ۷ بند ص قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مورد مجوز واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون با عمر کمتر از پنج سال آمده است:

تبصره ۷ بند ص

ص- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذیربط) (کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می شود و حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.

گزارش عملکرد این بند شامل تعداد و نوع خودروهای وارداتی و دستگاه های بهره بردار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یکبار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

نظر شما