شناسهٔ خبر: 59453273 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تداوم کاهش شدید دما و وقوع بارندگی در برخی مناطق کشور/ بارش برف در محورهای کوهستانی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی از تدوام کاهش شدید دما و بارش باران و تگرگ در برخی مناطق کشور و همچنین احتمال وقوع برف و کولاک در محورهای کوهستانی نوار شمالی و شمال غرب کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز شنبه ۱۲ فروردین توضیح داد: امروز سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: امروز همچنین در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و در استان‌های شمال غرب و دامنه‌های جنوبی کشور کاهش شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما خواهیم بود. از فردا این کاهش دما به تدریج به مناطق شرقی کشور نفوذ می‌کند و از صبح یکشنبه شاهد کاهش دما از ۵ تا ۷ درجه در شمال شرق و شرق کشور خواهیم بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در روز یکشنبه ۱۳ فروردین برای ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و استان‌های شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه این بارش‌ها در شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت. روز سه‌شنبه نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیائیان تاکید کرد: کاهش دما طی امروز باعث می‌شود که بارش‌ها در ارتفاعات شمال غرب، برخی نقاط غرب کشور، ارتفاعات البرز و مناطق کوهستانی استان‌های گیلان و مازندران به صورت برف و کولاک باشد که می‌توانند مشکلاتی را برای ترددهای جاده‌ای ایجاد کند. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز در روزهای شنبه تا دوشنبه طوفانی است و شاهد افزایش ارتفاع امواج خواهیم بود. دریای خزر نیز تا یکشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود. 

 
 

نظر شما