شناسهٔ خبر: 59416010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

یادداشت؛ در دولت سیزدهم؛ با جمع‌آوری انشعاب‌های غیرمجاز آب؛ سخنگوی صنعت برق خبر داد: در سال ۱۴۰۱ محقق شد؛

آب، کالای بی‌جانشین واحد گازی شماره 17 نیروگاه ری به مدار تولید بازگشت 33 واحد جدید نیروگاهی به شبکه برق کشور متصل شد تحول بزرگ در حوزه آبرسانی کرمانشاه/ پایان تنش آبی با اجرای تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ۴۳۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز به چرخه توزیع آب شهرستان زهک بازگشت توسعه بورس برق برای مشترکان بالای یک مگاوات در سال جاری مطالبه‌ای که با آبرسانی به مرزی‌ترین شهرهای خوزستان سرانجام یافت 3 روستای شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری برق‌دار شدند آب شرب 2 شهر و 15 روستای استان گلستان پایدار شد ساخت و بازسازی بیش‌از ۷۰۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه رامین اهواز

رسول صادقی

حسین کوثری، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای یزد معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه ری از وارد مدار شدن واحد گازی شماره 17 این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات اساسی خبر داد. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون 33 واحد جدید نیروگاه حرارتی به ظرفیت پنج هزار و 15 مگاوات در راستای کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پاید... تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه آبرسانی روستاهای استان کرمانشاه برای پایان دادن به مشکل کم آبی روستاییان منعقد شد. مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک از شناسایی پنج فقره انشعاب آب غیرمجاز مربوط به ۲۴ واحد گلخانه‌ای خبر داد و گفت: با جمع‌آوری این انشعاب‌ها ۴۳۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز به چرخه توزیع این شهرستان باز... سخنگوی صنعت برق گفت: در سال ۱۴۰۲ توسعه بورس برق برای مشترکان بالای یک مگاوات فعال خواهد شد. موضوع آبرسانی به روستاها و شهرهای دارای تنش آبی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به عنوان دغدغه‌ای جدی مطرح شد، به همین منظور تلاش‌های فراوانی جهت توسعه و پایداری آب آشامیدنی در استان خوزستان توسط دولت... مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز بهار طبیعت، روستاهای لپدعلیا، لپد سفلی و دره بالا از توابع بخش بازفت شهرستان کوهرنگ برق‌دار شدند. مدیر امور آب و فاضلاب علی‌آباد کتول گفت: با حفر یک حلقه چاه، مشکل آب شرب مجتمع کتول این شهرستان مشتمل بر ۲ شهر و ۱۵ روستا برطرف شد. مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز، از ساخت و بازسازی بیش‌از ۷۰۰۰ قطعه تخصصی در این نیروگاه، طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمود صادقی" با اشاره به اجرای پروژه‌های صنعت برق حرارتی در ایام تعطیلات نوروز، افزود: بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.
وی با اشاره به نیاز مبرم استان مازندران به افزایش توان تولید نیروی برق، ادامه داد: در حال حاضر عملیات شمع‌ریزی بخش گاز و بخار این پروژه به صورت همزمان آغاز شده است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد گازی این پروژه سال آینده وارد مدار خواهد شد.
صادقی به آخرین وضعیت ساخت نیروگاه جدید 500 مگاواتی زاهدان اشاره کرد و گفت: این پروژه سیکل‌ترکیبی نیز دارای دو واحد گازی 183 مگاواتی و یک واحد بخار 160 مگاواتی است که هم اکنون قرارداد ایستگاه گاز نیروگاه منعقد و در فروردین‌ماه عملیات اجرایی ساخت آن آغاز خواهد شد.

نظر شما