شناسهٔ خبر: 59368096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای فارس ، ششم تا هشتم فروردین بارانی است،هشدار نارنجی

شیراز-ایرنا-  اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت  به بارش باران همراه با وزش باد، رعد و برق و در برخی مناطق ریزش تگرگ از ظهر ششم تا هشتم فروردین ماه در استان  فارس هشدار داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل هواشناسی فارس روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه جدیدبارشی روز یکشنبه ششم فروردین، شمال، شمال غرب، سپیدان، مناطق غربی و مرکزی را در بر می گیرد.

مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین دوشنبه هفتم فروردین، بارش در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی ادامه دارد و برای هشتم همین ماه هم باران در استان پیش بینی شده است.

فیلم شب های بارانی شیراز

بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، لغزندگی جاده ها

مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: اثرمخاطره همچون احتمال طغیان رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی برخی از معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال برخورد صاعقه، ریزش تگرگ و احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب از چرای دام

حقیقت اضافه کرد: احتیاط درسفرهای برون شهری، احتیاط در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها وآب راه ها، پاکسازی دهانه پل ها، در نواحی سردسیرآمادگی برای برف روبی به صورت محدود توسط دستگاه‌های مربوطه، توقف نکردن و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و ارتفاعات، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیرپلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده توصیه می شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر هواشناسی استان فارس بارش رگبار باران از پنجشنبه سوم فروردین ماه در برخی از مناطق شمال شرقی و شرق استان و افزایش ابر تا صبح یکشنبه ششم همین ماه هشدار داده بود.

نظر شما