شناسهٔ خبر: 59366083 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

یک پژوهشگر:

«داوطلبانه بودن» ویژگی بارز فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی است

یک پژوهشگر حوزه قلب‌وعروق با اشاره به تشکیل انجمن علمی دوستان قلب در شهر اصفهان، گفت: طی سالیان اخیر انجمن قلب‌وعروق فعالیت‌های مختلفی با محوریت پیشگیری و سلامت داشته است، برنامه‌های مختلفی در سطح شهر انجام شده و کماکان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

ساحل جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه به فعالیت‌های پژوهشی در دوران دانشجویی، اظهار کرد: فعالیت پژوهشی دانشجویی را در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همراهی تیمی آغاز کردم که در زمینه‌های مختلف و بیشتر حول محور پیشگیری و ارتقای سلامت، فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های انجام شده در زمینه غربالگری، آموزش سلامت و ارجاعات درمان در حوزه بیماری‌های غیرواگیر بود. ویژگی بارز فعالیت پژوهشی دانشجویی «داوطلبانه بودن» بود. فعالیت‌ها متناسب با همه سنین بود همچنین نحوه برخورد و ارتباط برقرار کردن با هر گروه سنی متفاوت بود. اقدامات خوبی توسط بانوان دانشجوی پژوهشگر صورت پذیرفت که در ادامه باعث شد اقدامات مثبتی در جهت غربالگری و پیشگیری برداشته شود.

این پژوهشگر حوزه قلب‌وعروق با اشاره به تشکیل انجمن علمی دوستان قلب در شهر اصفهان، تصریح کرد: طی سالیان اخیر انجمن قلب‌وعروق فعالیت‌های مختلفی با محوریت پیشگیری و سلامت داشته است، برنامه‌های مختلفی در سطح شهر انجام شده و کماکان ادامه دارد. متأسفانه این انجمن مکان ثابتی نداشته ولی در برنامه‌های مناسبتی مانند روز جهانی فشارخون همکاری با ارگان‌های مختلف و با فراهم شدن زیرساخت‌ها فعالیت‌هایی در سطح شهر داشته‌ایم.

جوانبخت با بیان اینکه در کشور مباحث اجرایی پررنگ‌تر از تولید علم است، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اساتید خوبی داریم که هم در زمینه تولید علم، همچنین در زمینه مباحث اجرایی فعالیت می‌کنند.

نظر شما