شناسهٔ خبر: 59324403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همدانی: بازیکنان براساس تاکتیک سرمربی تیم ملی انتخاب شده‌اند/حق کسی ضایع نشد

تهران- ایرنا- پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی گفت: سرمربی تیم ملی با توجه به سیاست، راهبرد و تاکتیک‌پذیری بازیکنان را انتخاب کرده که این موضوع ارزشمند است و حق کسی هم ضایع نشده است.

صاحب‌خبر -

ستار همدانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در خصوص نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی، هر مربی سلیقه خاص خود را دارد و باید به آن باید احترام گذاشت. فهرست ۳۲ نفره تیم ملی با توجه به تفکرات و تاکتیک‌های امیر قلعه‌نویی انتخاب شدند که ارزشمند است.

وی تصریح کرد: او کاملا به موضوع اشراف کامل دارد و نفرات را با توجه به سیاست، راهبرد و تاکتیک‌پذیری انتخاب کرده است. اگر به لیست توجه کنیم هر مربی دیگری حضور داشت چنین تصمیمی را می‌گرفت.

بازیکن اسبق تیم ملی به جاماندگان فهرست نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این لیست سه تا چهار بازیکن با توجه به آمادگی جا ماندند. اطمینان دارم نفراتی که انتخاب شدند، قلعه‌نویی روی آنها شناخت کاملی داشته و حق کسی ضایع نشده است.

همدانی در خصوص دعوت نشدن بازیکن آماده‌ای مانند مهدی قایدی، توضیح داد: او در این فصل در باشگاه استقلال با آمادگی کامل حاضر شده است، علت آنکه در لیست قرار نگرفت به جهت این بود تا مهاجم استقلال بیشتر به خودش بیاید و قدر و تواناییهای خود را بداند تا در مراحل بعدی برای تیم ملی انتخاب شود. در خصوص علت فنی دعوت نشدن بازیکنانی مانند قایدی و میلاد محمدی اطلاع کافی ندارم ولی به نظر می‌رسد، بازیکنان با توجه به تفکرات و تاکتیک سرمربی تیم ملی انتخاب شده‌اند.

وی در خصوص انتخاب دستیاران داخلی و خارجی سرمربی تیم ملی نیز گفت: به طور قطع دستیاران داخلی و خارجی را سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد کرد چرا که این موضوع در حیطه اختیارات او است. در خصوص انتخابات دستیاران برای ۲ بازی دوستانه تیم ملی، قلعه‌نویی با این اکیپ بیشتر کار کرده و با آنان احساس آرامش دارد.

همدانی در مورد ۲ دیدار تدارکاتی با روسیه و کنیا نیز اظهار کرد: به طور حتم برگزاری چنین دیدارهای برای تیم ملی تاثیرگذار است. هرچه این بازی‌ها بیشتر در دستور کار فدراسیون باشد به شناخت مربیان بیشتر کمک خواهد کرد تا با وحدت تاکتیکی نیز همدلی خاصی در تیم ملی شکل بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان بیشتری از استقلال برای تیم ملی انتخاب نشدند نیز گفت: سرمربی تیم ملی براساس نقطه نظرات تاکتیکی و فنی بازیکنان خود را انتخاب کرده است و سعی‌می‌کند تا تمام لیگ را در نظر بگیرند، براین اساس بهترین گزینه‌ها در پست‌های مختلف انتخاب شدند.

نظر شما