شناسهٔ خبر: 59321885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون اصل 90: حقوق فرهنگیان از ساعت 14 پرداخت می شود/ وزارت آموزش و پرورش: حقوق اسفندماه علی الحساب است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از پرداخت حقوق فرهنگیان تا دقایقی دیگر خبر داد.

به گزارش شفقنا، حقوق فرهنگیان تا ساعت ارسال این خبر هنوز پرداخت نشده است ولی مجلس و وزارت آموزش و پرورش وعده هایی برای پرداخت حقوق معلمان داده اند.

وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ضمن تبریک ایام و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه همکاران فرهنگی گرامی، از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه، صمیمانه از همکاران دلسوز و خانواده محترمشان پوزش می طلبیم. خدمتگزاران شما در وزارت آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته برای دفاع از حقوق همکاران و اجرای کامل قانون رتبه بندی به عنوان یکی از ارکان مقرر در سند تحول بنیادین از هیچ تلاشی فرو گذاری نکرده‌اند.

توقع و انتظار این بود که سازمان های پشتیبان و تأمین کننده منابع در اجرای این قانون همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می داشتند؛ لیکن با توجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور ، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می شود.

بدیهی است، نظر به هماهنگی به عمل آمده و حمایت های رئیس جمهور محترم در فرمایشات روز گذشته هیئت محترم وزیران، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی همکاران عزیز طی روزهای آتی تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.»

همچنین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگویی، درباره تأخیر در پرداخت حقوق معلمان و فرهنگیان در پایان سال ۱۴۰۱ گفت: رتبه‌بندی معلمان مسئله‌ای است که به عنوان یک اقدام بابرکت در دولت سیزدهم آغاز شد اما متأسفانه با توجه به عملکرد ضعیفی که در این موضوع شکل گرفت، این اقدام با برکت علیرغم اعتباراتی که پیش بینی شده بود، نتوانست به عنوان یک برگ زرین در این مقطع محقق شود.

وی تصریح کرد: همین موضوع باعث شد پرداخت حقوق معلمان با تأخیر مواجه شود؛ اما با پیگیری‌هایی که صورت گرفت امروز قبل از ساعت ۱۴ حقوق معلمان علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

پژمانفر با اشاره به شکایاتی که در زمینه اجرای رتبه‌بندی معلمان و همچنین تأخیر در برخی پرداختی‌ها همچون پرداختی بازنشستگان عنوان کرد: بنده ضمن عذرخواهی از جامعه فرهنگیان و بازنشستگان تضمین می‌دهم که این موضوع را در اسرع وقت در کمیسیون اصل نود پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در جریان این پیگیری‌ها از نمایندگان تشکل‌ها نیز دعوت می‌کنیم تا از روند کار مطلع باشند. امید است بتوانیم با حضور و همکاری مسئولین آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و تشکل‌ها، تأخیری که در این زمینه به و جود آمده را جبران کنیم.

نظر شما