شناسهٔ خبر: 59275168 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

انتقاد سیاستمدار فرانسوی از توزیع محصولات حلال در آستانه ماه رمضان

چند روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان، یکی از رهبران راستگرای فرانسوی از عرضه محصولات حلال در فروشگاه‌های این کشور انتقاد کرد و آن را حرکتی به سوی اسلامی شدن فرانسه خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از الجزیره، شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارات «دامین ریو» یکی از رهبران حزب Reconquête «بازیابی»، مبنی بر انتقاد از عرضه محصولات حلال در فروشگاه‌های فرانسه است.

ریو از طریق حساب توییتر خود تصاویری از پیشنهادات تعدادی از فروشگاه‌های فرانسوی به مناسبت نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان را منتشر کرد و نوشت: مواد غذایی حلال و تبریک ماه رمضان همه جا در سوپرمارکت‌های ما دیده می‌شود. برای کسانی که معتقدند اسلامی کردن فرانسه یک توهم است.

ریو سعی کرد با پیامی غیرمستقیم این مفهوم را که فرانسه پیوسته به سمت اسلامی‌سازی حرکت می‌کند، القا کند؛ به‌ویژه زمانی که مناسبت‌های اسلامی  مانند ماه رمضان، عید فطر و عید قربان نزدیک می‌شود.

توییت او با واکنش‌های زیادی روبرو شد؛ فعالان توئیتری از آنچه آنها «سیاست استانداردهای دوگانه ریو» نامیدند، انتقاد کردند، زیرا فقط در مورد اسلام صحبت می‌کند و هیچگاه اشاره نمی‌کند که یهودیت هم غذاهای حلال (کوشر) در دین خود دارد.

اظهارات ریو اولین اظهارات این روزها در مورد محصولات حلال نیست، زیرا او مورد حمایت ماریون مارشال همکار خود در رهبری حزب قرار گرفت که در جریان حضور خود در کانال «فرانس اینفو» نسبت به پیشرفت اسلام در فرانسه هشدار داد؛ وی گفت که 10 سال قبل مثل الان همه در فرانسه درباره غذاهای حلال صحبت نمی‌کردند.

شایان ذکر است که حزب راست افراطی «بازیابی» به رهبری اریک زمور در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته با ارائه یک برنامه انتخاباتی افراطی متعهد شد که پوشیدن همه لباس‌های حاوی نمادهای اسلامی از جمله روسری را در اماکن عمومی ممنوع و از ساخت مناره برای مساجد جلوگیری می‌کند.

زمور قبلا در یک مصاحبه تلویزیونی در کانال 2 فرانسه قبل از رقابت‌های ریاست جمهوری (آوریل 2022) گفت که در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری، مسلمانان فرانسه را از استفاده از نام محمد برای نامگذاری فرزندان خود منع می‌کند.

فرانسه یکی از بزرگترین جوامع اسلامی را دارد و تا اواسط سال 2016 حدود 6 میلیون نفر از کل جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما