به گزار ش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ اداره پست این امکان را به مشتریان خود میدهد که اطلاعات محمولهشان را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند. سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و افراد می توانند مکان محمولهتان را مشاهده و بفهمید چه زمانی به دستشان می رسد.
وقتی بسته پستی را تحویل پست میدهید، یک شماره مشخص به نام شماره بارکد دریافت میکنید. این شماره ۲۰ رقمی در قالب یک رسید به شما داده میشود. تفاوتی نمیکند که نوع بسته شما چه باشد، تنها نکته این است که این شماره مختص مرسولاتی است که به صورت پیشتاز ارسال میشوند. حال، شما بسته پستی خودتان را ارسال کردهاید و یک شماره در اختیار دارید. این کد و شناسه در رسید پستی و با عنوان شناسه قبض موجود است.
مرحله بعد مراجعه به سایتی است که شرکت پست برای پیگیری مرسولات پستی در نظر گرفته است. با وارد کردن آدرس https://tracking.post.ir وارد وبسایت مربوط میشوید.
در صفحهای که پیش روی شما باز میشود، بخشی برای وارد کردن شماره مرسوله وجود دارد. شماره مرسوله همان شماره بارکد است که هنگام پست کردن بسته خود، دریافت کردهاید. کافی است آن را وارد کنید و روی علامت جستجوی زرد رنگ کلیک کنید تا از آخرین وضعیت و جزئیات ارسال بسته خودتان مطلع شوید.
چگونگی پیگیری مرسولات پستی
پیگیری مرسولات پستی از خدمات کاربردی شرکت ملی پست است که با استفاده از آن میتوان اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را مشاهده کرد .و از آخرین وضعیت مکانی مرسوله آگاه شد.
صاحبخبر -
∎
نظر شما