شناسهٔ خبر: 59230903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

۱۶ گونه جنگلی مثمر و بومی در لرستان وجود دارد

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در لرستان ۱۶ گونه جنگلی مثمر و بومی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

حسین میرزایی در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: در راستای طرح مردمی کاشت "یک میلیون اصله نهال" در لرستان، به اهالی مناطق شمالی استان تاکید شده در حاشیه مزارع صنوبر و و اهالی مناطق جنوبی استان اکالیپتوس بکارند.

وی ادامه داد: بسترسازی شده که در لرستان ۷.۵ میلیون اصله نهال کاشت شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: در طرح کاشت "یک میلیون اصله نهال" در لرستان، نهال‌هایی که در اختیار مردم قرار داده می‌شود کاملا رایگان است.

میرزایی  گفت:  نهالستان‌های لرستان ظرفیت تولید ۱۲ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر را دارند و البته این ظرفیت اسمی است و باید آن را به فعلیت رسانیم.

وی گفت: برای تولید این ۱۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صمت امضا شده تا از توان واحدهای تولیدی و صنعتی برای این امر استفاده شود.

وی بیان کرد: در لرستان ۱۶ گونه جنگلی مثمر و بومی شامل بادام، گردو، زیتون، انجیر، زالزالک و ... وجود دارد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد:  برای کاشت درختان مثمر کمیته‌ای با جهاد کشاورزی لرستان تشکیل شده تابتوانیم نهال‌های مثمر و بومی استان که با اقلیم سازگاری دارند غرس شوند و یا در اختیار مردم قرار گیرد.

میرزایی گفت: براساس طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، چنانچه متقاضیان رغبت کنند نهال به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و نهال‌های مثمر نیز که صرفه اقتصادی برای مردم داشته باشند نیز بین آنان توزیع خواهد شد.

 

نظر شما