شناسهٔ خبر: 59178731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی 60 شمشیرباز قمی برای درخشش در مسابقات ملی و فراملی

رئیس هیات شمشیربازی استان قم گفت: این رشته ۱۲ مربی و ۶۰ ورزشکار در قم دارد که تقریبا ۵۰ درصد آن‌ها بانو هستند و این ورزشکاران برای نقش آفرینی در مسابقات ملی و فراملی آماده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی قنبری رئیس هیات شمشیربازی استان قم ظهر امروز در نشست خبری پیرامون عملکرد این هیات در سال جاری که در سالن جلسات خانه شمشیربازی قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: رشته شمشیربازی در ایران یک رشته قدیمی محسوب می‌شود که قدمتی 73 ساله دارد اما در قم این رشته 2 سال است که راه‌اندازی شده است.

وی افزود: 2 سال پیش با جمعی از دوستانم که اهل ورزش هستند تصمیم گرفتیم هیات شمشیربازی را در قم راه‌اندازی کنیم و با مکاتباتی که با فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم داشتیم بالاخره موفق به راه‌اندازی این هیات شدیم.

رئیس هیات شمشیربازی استان قم در ادامه گفت: در این 2 سال فدراسیون شمشیربازی و اداره‌کل ورزش و جوانان حمایت‌های خوبی از ما داشتند، فدراسیون برخی تجهیزات لازم را برای ما تهیه کرد و در مقابل اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم پیست شمشیربازی مجهز را به قیمت 120 میلیون تومان برای ما خریداری کرد و در اختیار هیات قرار داد.

قنبری تصریح کرد: طی این دو سال سعی کردیم برگزاری کارگاه‌های آموزش مربی‌گری را هدف گذاری کنیم تا با استفاده از ظرفیت مربیان بتوانیم به بحث استعدادیابی و جذب نفرات بپردازیم. یکی از برنامه‌هایی که داشتیم مربوط به دانشگاه‌ها بود که رشته شمشیربازی را به عنوان یک واحد عمومی در دانشگاه‌های سراسر استان قم تدریس کنیم که تا حدودی موفق شده‌ایم.

رئیس هیات شمشیربازی استان قم خاطرنشان کرد: اما امسال با جذب نفراتی که از داخل و خارج از استان داشتیم تصمیم گرفتیم در مسابقات کشوری حضور پیدا کنیم، واقعیت این است که برای یک تیم جوان کسب عناوین برتر شاید دور از دسترس باشد اما هدف ما کسب تجربه ورزشکارانمان بود.

وی افزود: اما با این اوصاف در مسابقاتی که شرکت کردیم بسیاری از استان‌ها را شگفت‌زده کردیم یک ماه پیش بود که تیم ما در جام پایتخت موفق شد با مدال برنزی که کسب کرد اولین مدال تاریخ شمشیربازی استان قم را بدست آورد.

قنبری در ادامه اشاره کرد: امسال یکی از اتفاقات خوبی که برای این رشته در قم رخ داد حضور 2 تیم از استان قم در لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور بود که دوره رفت آن برگزار شد و دوره برگشت بازی‌ها از اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. برای حضور این تیم‌ها ۵۰ میلیون هزینه کردیم که بخش عمده آن توسط حامی مالی تامین شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه فدراسیون قرار است ۲۴ الی ۲۶ اسفندماه در کمپ تیم ملی شمشیربازی کارگاه مربی‌گری با حضور مدرسی از کشور روسیه برگزار شود، باتوجه به اینکه این کارگاه بار فنی خوبی دارد با رایزنی که داشتیم فدارسیون اجازه داد تا یک مربی آقا و یک مربی خانم از قم در این کارگاه حضور یابد.

رئیس هیات شمشیربازی استان قم بیان کرد: در حال حاضر در استان قم ۱۲ مربی و ۶۰ ورزشکار حضور دارد که تقریبا ۵۰ درصد آن‌ها آقا و باقی از بانوان هستند، رشته شمشیربازی باتوجه به سن کمی که دارد هنوز بین قمی‌ها مطرح نشده و ما به دنبال این هستیم تا بیشتر ورزش شمشیربازی را بین مردم رایج کنیم.

قنبری در پایان تاکید کرد: افرادی که علاقه‌مند به این رشته ورزشی هستند می‌توانند به صورت حضوری به دفتر هیات شمشیربازی واقع در میدان میثم مراجعه کنند یا از طریق سایت هیات شمشیربازی با ما ارتباط برقرار کنند.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

 

نظر شما