شناسهٔ خبر: 59142312 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

آیا زمین در دنیای استار وارز وجود دارد؟

جایگاه این کره آبی و سبز در هیاهوی کهکشانی دورِ دور / CBR

صاحب‌خبر -

اگر طرفدار استار وارز باشید با عبارت «مدت‌ها پیش در یک کهکشان خیلی، خیلی دور» آشنا هستید. این عبارت در آغاز هر کدام از فیلم‌های حماسه اسکای‌واکر به کار رفته است. با وجود این عبارت، می‌فهمیم که رویدادهای جنگ ستارگان کاملاً از زمین دور هستند… ولی مثل این که زمین ما آن قدر که فکر می‌کنیم از دنیای استار وارز فاصله ندارد.

زمین در آژانس سفری Star Tours، که در پارک‌های دیزنی خدمات جا به جایی ارائه می‌کند، به طور رسمی به عنوان بخشی از کنون دنیای استار وارز به شمار می‌رود. در مرکز تفریحی هالیوود استودیوز دیزنی در فلوریدا به «منظومه زمین» اشاره می‌شود. همچنین این خط Star Tours نمایان می‌کند که زمین به دیگر دنیاها مثل کشیک (Kashyyyk)، کورسنت (Coruscant)، نابو (Naboo)، هاث (Hoth)، تتوئین (Tatooine) و جیونوسیس (Geonosis) متصل است.

زمین همچنین به عنوان یک مرکز پرواز به اندور (Endor)، پیش از بسته شدنش، مورد استفاده قرار می‌گرفت. با تمام این اوصاف اما Star Tours تنها اشاره رسمی کنونِ استار وارز به زمین به شمار می‌رود. ولی اگر به دنیای گسترش یافته جنگ ستارگان برویم، رد پای پررنگ‌تری را از زمین خواهیم یافت.

زمین در دنیای گسترش یافته استار وارز بیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته است

آیا زمین در دنیای استار وارز وجود دارد؟ - ویجیاتو آیا زمین در دنیای استار وارز وجود دارد؟ - ویجیاتو

دنیای گسترش یافته جنگ ستارگان جزو کنون نیست ولی نشان می‌دهد که چطور زمین با کهکشان خیلی، خیلی دور مرتبط است. در کمیک‌ها و کتاب‌های خارج از کنون اشاره‌هایی به زمین می‌شود. ابتدا رمان کوتاه Supernatural Encounters: The Trial and Transformation of Arhul Hextrophon نمایان می‌کند که چگونه انسان‌ها در کهکشان استار وارز گسترش یافته‌اند.

زمین یا اورثا (Urthha)، جایی‌ست که نژاد انسان از آن سر برآورده است. انسان‌ها در نهایت اورثا را ترک کردند تا به کورسنت نقل مکان کنند. سال‌ها پس از آن، اورثا از مدار خود خارج شد و در مکانی دور دست با نام آدراسپیس (Otherspace) قرار گرفت.

نوشته‌های دیگری نیز هستند که به اورثا اشاره می‌کنند. در کتاب Monsters and Aliens from George Lucas یک تبلوید کهکشانی نمایان می‌کند که یک جفت دوروس (Duros) تازه ازدواج کرده توسط انسان‌های سیاره اورثا ربوده شده‌اند. این جفت به اورثا برده شده و مورد آزمایش قرار گرفتند تا این که یک انسان جوان به آن‌ها کمک کرد تا به وسیله یک کاتالیزور ماده (که روی زمین به آن مخلوط‌کن می‌گویند) به سیاره خود بازگردند.

زمین در کمیک‌های جنگ ستارگان پدیدار می‌شود

درگیری چوباکا و هان سولو در زمین (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید) درگیری چوباکا و هان سولو در زمین (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید) درگیری چوباکا و هان سولو در زمین (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

زمین در یک مدیوم دیگر از استار وارز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمیک Into the Great Unknown سال ۲۰۰۴ یک کراس‌اوور بین دنیاهای استار وارز و ایندیانا جونز به شمار می‌رفت. روایت این کمیک دنباله‌روی چوباکا و هان سولو است که با میلینیوم فالکون در شمال غربی پسیفیک ایالات متحده سقوط می‌کنند.

متأسفانه هان به دست قبیله‌ای از انسان‌ها کشته می‌شود که از جنگ افزارهایی همانند نیزه، پیکان و تبر استفاده می‌کنند. بیش از یک قرن بعد، انسان‌ها ایندیانا جونز را به سمت این سفینه فضایی می‌کشانند.

امپراطوری کهکشانی به طور مستقیم با مدیریت اوباما ارتباط برقرار می‌کند

تازه‌ترین حضور زمین در دنیای استار وارز مربوط به یک پست در وبسایت StarWars.com در سال ۲۰۱۳ می‌شود که مثل یک بیانیه مطبوعاتی از طرف امپراطوری کهکشانی به مدیریت اوباما نوشته شده و از دولت ایالات متحده می‌خواهد تا سال ۲۰۱۶ دث استار خود را بسازند.

مدیریت اوباما نیز علاوه بر هزینه‌های مالی بالا و مشکل مشهور طراحی دث استار، عدم علاقه به منفجر کردن سیاره‌های مخالف خود را جزو دلایل رد کردن این ایده برشمرد.

CBR

برچسب‌ها:

نظر شما