شناسهٔ خبر: 59130702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح:

هر سرباز باید با یک مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص شود

خبرگزاری صدا و سیما

مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در بازدید از قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: ما بنا داریم هیچ سربازی در پایان خدمت وظیفه بدون مهارت شغلی نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فعالیت‌های مهارت آموزی نیرو‌های مسلح استان قم با محوریت ارشد نظامی ارتش در استان قم و گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با حضور سردار سرتیپ دوم موسی کمالی، مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارزیابی شد.

مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مهارت آموزی با اشاره به تاکید فرماندهی معظم کل قوا در خصوص اهمیت توانمندسازی، تربیت و آموزش کارکنان وظیفه در طول خدمت مقدس سربازی، تصریح کرد: مهارت آموزی سربازان در اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی و آن نگاه ژرفی که ایشان در بحث توانمندسازی، تربیت و آموزش سربازان دارند در سال ۱۳۹۶ تحقق پیدا کرد.

وی افزود: در این راستا یک شورای عالی مهارت‌ آموزی به ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح با حضور فرماندهان ارتش، سپاه، فراجا، وزیر دفاع و ۸ وزارت‌خانه و ۹ سازمان دولتی که به نحوی در خصوص آموزش و اشتغال جوانان تشکیل شد.

سردار کمالی توانمندسازی جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان را از اهداف این طرح خواند و گفت: به عبارتی مهارت‌آموزی ما صرفا بحث آموزش نیست، بلکه تلاش می‌کنیم در نهایت این موضوع منجر به اشتغال جوانان شود.

وی افزود: این حق جوانان است که وقتی دو سال در خدمت نیرو‌های مسلح قرار می‌گیرند، نیرو‌های مسلح تلاش کنند آن‌ها را آموزش دهند و ارائه خدمات دوطرفه می‌باشد.

سردار کمالی گفت: ما بنا داریم هیچ سربازی بعد از خدمت بدون مهارت شغلی نباشد و در این راستا هر سربازی که از خدمت مقدس سربازی ترخیص می‌شود سه نوع گواهینامه بگیرد گواهینامه یا کارت پایان خدمت سربازی، گواهینامه مهارت آموزی عمومی و تخصصی و گواهینامه سابقه کار که بتواند بعد از اتمام خدمت از آن جهت استخدام استفاده نماید.

مشاور ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه مهارت آموزی افزود: هر سرباز باید با یک مهارت از نیرو‌های مسلح ترخیص شود و این امر محقق نمی‌شود مگر با یک مدیریت جهادی و کار انقلابی و از همه همکاران و سازمان‌های دولتی انتظار داریم با یک نگاه ویژه به سربازان و جوانان پای کار باشند.

در ابتدای جلسه ارشد نظامی ارتش در استان قم و فرماندهی گروه پدافندهوایی حضرت معصومه (س) امیر سرتیپ دوم نعمت محسنی زرین به ارائه گزارشی از اقدامات ارتش در استان قم در بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه پرداخت و گفت: از لحظه ورود مهارت‌هایی که سربازان قبل از ورود به پادگان‌ها داشتند مشخص می‌شود و بر اساس توانمندی‌ها و علاقه‌مندی‌های کارکنان وظیفه، آنان را غربالگری می‌کنیم.

وی افزود: الحمدلله توانستیم به مرحله‌ای برسیم که سهمیه‌ای که برای ارتش در استان پیش بینی شده بود جامه عمل بپوشانیم به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰، ۲۷۰ نفر سهمیه مهارت‌آموزی ارتش بود که ۲۶۶ نفر را توانستیم آموزش دهیم و در سال ۱۴۰۱ سهمیه ۳۸۵ نفر بود که ۴۵۱ تحت آموزش‌های مهارت‌آموزی قرار گرفتند.

سرتیپ محسنی زرین گفت: پدافند یکی از یگان‌هایی است که پراکندگی زیادی دارد و با توجه به این محدودیت‌ها ما تلاشمان را گذاشتیم و کارگاه‌هایی از قبیل پرورش طیور (بلدرچین، بوقلمون و...) icdl، جوشکاری، برق ساختمان را برگزار کنیم.

وی افزود: یکی از چالش‌ها در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب این است که بعد از اینکه کارکنان وظیفه از خدمت مقدس سربازی ترخیص می‌شوند نمی‌توانیم آن‌ها را صددرصد پایش کنیم و این شفافیت و جود ندارد که ببینیم از بُعد وعده‌هایی که داده شده در بحث اختصاص وام قرض‌الحسنه آیا سربازان ما بهره‌مند شده‌اند یا نه، که ان شاالله با تدبیر مسئولان مربوطه این مشکلات مرتفع شوند.

 

نظر شما