شناسهٔ خبر: 59127130 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تورنمنت ۶ جانبه فوتسال - تایلند؛

قهرمانی تیم ملی ایران با شکست ژاپن/ انتقام فینال آسیا گرفته شد!

مرتضی احمدی

تیم ملی فوتسال ایران در دیدار فینال تورنمنت تایلند برابر ژاپن به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی این تورنمنت را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران امروز سه شنبه در فینال تورنمنت ۶ جانبه تایلند به مصاف تیم ملی ژاپن رفت که این بازی با نتیجه ۴ بر ۱ به سود ایران به پایان رسید. ناکامورا (گل به خودی - ۳۲)، حسین طیبی (۳۳) و سعید احمدعباسی (۳۶ و ۳۹) برای ایران در فینال گلزنی کردند تا ملی پوشان کشورمان به عنوان قهرمانی دست یابند.

این مسابقه از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن شهر پاتایا آغاز شد و تیم ایران در همان دقایق ابتدایی نیمه نخست توسط «تسوتسومی» (۶) از ژاپن عقب افتاد.

بازیکنان ایران در ادامه دقایق مسابقه در نیمه اول و دوم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی به دست آوردند اما با بی دقتی و عجله فرصتهایشان را از دست دادند.

یکی از برنامه‌های اصلی ایران برای گلزنی به شوتزنی از راه دور و اتکا به این تاکتیک به ویژه شوت‌های سالار آقاپور بود اما ژاپنی‌ها با دفاع منظم و منسجم راه دروازه خود را روی شاگردان شمسایی بستند.

با این حال قفل دروازه ژاپن ابتدا روی حرکت و ضربه زیبای آقاپور باز شد و بازی در حالی که هشت دقیقه تا پایان مانده بود، به تساوی کشیده شد. ضربه آقاپور به سمت دروازه حریف در بازگشت به ناکامورا برخورد کرد و به گل تبدیل شد. 

یک دقیقه بعد نوبت حسین طیبی کاپیتان ایران بود که گل دوم را وارد دروازه «سامورایی ها» کند. ژاپنی‌ها که بعد از دریافت گل نظم و تمرکزشان را از دست دادند در دقیقه ۳۶ سومین گل را این بار با شوت سعید احمدعباسی دریافت کردند.

این پایان کار نبود و در شرایطی که ژاپن برای جبران نتیجه «پاور پلیر» کرده بود، احمدعباسی در ثانیه‌های پایانی مسابقه گل دوم خود و گل چهارم ایران را به ثمر رساند تا تیم کشورمان با اقتدار حریف سنتی خود را در آسیا شکست بدهد و انتقام فینال آسیا را هم بگیرد.

ایران مهرماه امسال در فینال مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا با ژاپن دیدار کرد و آن مسابقه را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد.

این نخستین عنوان قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران از زمان سرمربیگری وحید شمسایی است.

نظر شما