شناسهٔ خبر: 58962609 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صندوق‌های بخشی، گزینه مناسب برای سرمایه گذاران کم ریسک بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های بخشی، نوعی از صندوق در سهام است که بیشترین دارایی خود را بر یک صنعت خاص سرمایه گذاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

علی زینعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت:صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بوده که در سال‌های اخیر با استقبال قابل توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار همراه شده است.

وی افزود: در بورس اوراق بهادار تهران انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، طلا و ... وجود دارد که برای سرمایه‌گذاران و فعالان با سلایق و انتظارات مختلف، ابزار مناسب سرمایه‌گذاری غیرمستقیم محسوب می شود.

این کارشناس گفت: بسیاری از کارشناسان و افراد حرفه‌ای که در این بازار سالیان متمادی در حال فعالیت هستند، افراد را برای سرمایه گذاری مستقیم در بورس بر حذر می‌دارند.

زینعلی راهکار کارشناسان را برای کاهش ریسک افراد تازه وارد به بورس را صندوق‌های بخشی دانست و تصریح کرد: این صندوق‌ها یکی از جدیدترین انواع صندوق‌هایی بازار سرمایه است که کمتر از یک ماه است که در بازار سرمایه پذیره نویسی شده است. این صندوق‌ها بر خلاف صندوق‌های قبلی دارای تنوع بخشی هستند که از میان صنایع مختلف مانند صنعت پتروشیمی، صنعت خودرو، دارویی و چندین صنعت مختلف؛ که در بازار سرمایه قرار دارند؛ تمرکزشان بر روی یک صنعت خواهد بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه صنعت پتروشیمی جزء صنایعی هستند که در ایران دارای مزیت نسبی هستند و حاشیه سود خالص این شرکت‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و از صنایع صادرات محور هستند، از این رو تمایل بسیاری از افراد این است که در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند. به همین سبب افراد تازه واردی که ریسک بالایی برای سرمایه گذاری مستقیم در گروه های پتروشیمی دارند، بهترین گزینه برای این افراد صندوق های بخشی صنعت پتروشیمی است.

<div id="video-display-embed-code_9298212"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3768646/9298212?width=600&height=350"></script></div>

این کارشناس در پایان گفت: به نظر می‌رسد که صندوق‌های بخشی به حوزه‌های دیگر و صنایع دیگر تسری پیدا کند، صنعت فلزات و صنعت پالایشی و صنایع دیگری که در بازار سرمایه وجود دارد، است؛ لذا صندوق‌های بخشی در آینده در این صنایع تعریف می‌شود و به زمانی می‌رسیم که افراد می‌توانند در صنایع مختلف سرمایه گذاری کنند، اما نه به صورت مستقیم و از سهام خود شرکت ها؛ بلکه از طریق سرمایه گذاری در صندوق‌های بخشی این سرمایه گذاری انجام می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما