شناسهٔ خبر: 58921115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۸ طرح درمانی در بیمارستان امام رضا(ع) به بهره‌برداری رسید

همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام حسین(ع) ۸ پروژه درمانی بیمارستان امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه آیین افتتاح 8 پروژه آموزشی و درمانی بیمارستان امام رضا(ع)، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در روز میلاد فرخنده امام حسین(ع) افتتاح 8 طرح شاخص درمانی را در بیمارستان امام رضا(ع) داریم و وظیفه خود می‌دانیم که در امر پزشکی کمک حال مردم باشیم و امیدواریم که خدمات ما در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت مورد رضایت امام مهربانی‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات جدی جامعه در حوزه ناباروری بوده است، گفت: عده‌ای از زوج‌های نابارور امکان صرف هزینه های درمان را ندارند و ما وظیفه داریم که یاری‌گر آنان باشیم و در موضوع جوانی و افزایش جمعیت که از دغدغه‌های به حق مقام معظم رهبری است به‌خوبی ایفای نقش نماییم.

حجت‌الاسلام مروی افزود: همچنین مسئله بسیار مهم دیگر در موضوع سرطان بوده و ما معتقدیم که می‌توانیم با انجام اقدامات مناسب هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه درمان مثمرثمر باشیم و مشابه اینگونه اقدامات حمایتی را در هر نوع بیماری که از سوی مسئولان و پزشکان متخصص اعلام نیاز شود، خواهیم داشت.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:کمک به 2 حوزه بهداشت و درمان از اولویت‌های مهم آستان قدس رضوی است و در هرکجا که نیاز باشد حمایت لازم را خواهیم داشت.

پروژه‌های افتتاح شده شامل مرکز ناباروری میلاد با متراژ 1500 مترمربع و اعتبار 150 میلیارد ریال، اتاق عمل اینترنشنال با متراژ هزار مترمربع و اعتبار 179 میلیارد ریال، براکی تراپی و اتاق عمل مربوطه و سی تی سیمولاتور با متراژ 210 مترمربع و با اعتبار 560 میلیارد ریال، بخش عفونی اتاق‌های ایزوله با متراژ 1500 مترمربع و با اعتبار 46 میلیارد ریال و واحد مراقبت تسکینی با متراژ 90 مترمربع و با اعتبار 8 میلیارد ریال بوده و مجموع پروژه‌ها هم در متراژ 3400 مترمربع و با اعتبار 940 میلیارد ریال بوده است.

همچنین این تجهیزات شامل دستگاه سی تی آنژیوگرافی 256 اسلایس با اعتبار 600 میلیارد ریال، mri با قابلیت mri قلب با اعتبار 600 میلیارد ریال، ماموگرافی تشخیصی با اعتبار 20 میلیارد ریال، c-arm کلینیک داخلی با اعتبار 11 میلیارد ریال، دستگاه سی تی سیمولاتور با اعتبار 300 میلیون ریال، اکو کاردیوگرافی پیشرفته داپلر با قابلیت اکومری با اعتبار 70 میلیارد ریال، میکرواینجوشن مرکز ناباروری با اعتبار 25 هزار میلیارد ریال، درماتوم شارژی با اعتبار 20 میلیارد ریال و مانیتور علائم حیاتی بیمار با اعتبار 20 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/282/.

نظر شما