شناسهٔ خبر: 58920554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دعوت از فعالان صنعت مبلمان منبت ملایر برای حضور در نمایشگاه ایران اکسپو

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر از برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان؛ یدالله کریمی گفت: با توجه به درخشش مبل منبت ملایر در اکسپو دبی و فعالیت ارزشمندی که در این نمایشگاه داشتیم، در نمایشگاه (ایران اکسپو ) نیز از مبلمان منبت ملایر دعوت شده است.

او تأکید کرد: نخستین نشست مقدماتی حوزه فعالان مبل منبت ملایر برای حضور در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با حضور فعالان این حوزه و برخی مدیران برگزار شد.

کریمی تصریح کرد: این نمایشگاه با همکاری سازمان توسعه و تجارت ایران، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، صندوق نو آوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار می‌شود.

او برپایی این نمایشگاه را بزرگترین رویداد صادراتی کشور ایران خواند و افزود: پنجمین دوره این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کریمی از حضور ۸۰ کشور و بیش از ۱۶۰۰ تاجر و بازرگان خارجی در این نمایشگاه خبر داد و ابرازامیدواری کرد: با حضور قوی و پررنگ صنعت مبل منبت ملایر بتوانیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صادراتی این صنعت را به منصه ظهور برسانیم.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر با بیان اینکه این شهرستان به عنوان قطب اصلی صنعت مبلمان کشور تولیدکننده بیش از ۶۰ درصد مبلمان منبتی ایران است، افزود: این مساله می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور داشته باشد.

کریمی به فعالیت حدود ۶۰۰۰ واحد تولیدی مبلمان منبت در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت مبلمان منبت این شهرستان مشغول به کار هستند.

رئیس اتحادیه درودگران مبل منبت ملایر تاکید کرد: مبل و منبت ملایر تنها برند منبت در نمایشگاه اکسپو دبی شناخته شد و توانست در بین کشورهای شرکت کننده خوش بدرخشد.

او گفت: در نمایشگاه اکسپو ایران نیز با توجه به ظرفیت بالای مبل منبت ملایر به عنوان شهر جهانی و پایلوت مبل ایران با قدرت وارد خواهیم شد.

کریمی صنعت مبلمان را یکی از مهمترین شاخه‌های صنایع کوچک با قدرت اشتغالزایی بالا، ایجاد ارزش افزوده و سرعت بازدهی اقتصادی مناسب دانست و گفت: با یک برنامه ریزی بلندمدت، می‌توان درآمد پایداری در این حوزه ایجاد کرد.

نظر شما